Strefy Wpływów, czyli kolorowanie białych plam - PROJEKT

Tutaj należy dyskutować o samej grze
Post Reply
User avatar
rince
Game Master
Posts: 652
Joined: Mon Aug 01, 2011 11:21 pm

Strefy Wpływów, czyli kolorowanie białych plam - PROJEKT

Post by rince » Tue Jun 11, 2019 9:51 pm

Myślałem o takim mechanizmie już czas jakiś, Edek pijany i nie mogę załatwiać swoich spraw, więc włala:

Są takie momenty w WDF, które wszyscy dobrze znamy, że gracz jakiś opuszcza grę i wszystkie plany w uj, albo jakieś państwo pozostaje nieobsadzone, a rozum i godność człowieka nakazują żeby w tej sesji brało udział.
Temu proponuję strefy wpływów.

Strefa wpływów to państwo, albo kawałek państwa, w każdym razie teren kontrolowany przez jakąś grupę trzymającą władzę, dalej będę te grupy nazywał stronnictwami, która realizuje interesy sąsiada, czytaj gracza. Los bycia strefą (lub strefami) wpływów może spotkać oczywiście przede wszystkim państwa słabe i skonfliktowane wewnętrznie. Takie kraje jak Aquilia, KRWN, Takistan czy Jaglololand strefą wpływów mogą zostać tylko po obskoczeniu wpierdolu, heh.

Rzecz jasna strefa wpływów to nie własne państwo, i gracz korzystający z tego dobrodziejstwa pozostaje pod czujnym okiem GM-a, coby za bardzo się nie rozochocił. W szczególności GM określa jaki stopień samodzielności posiada stronnictwo zarządzające daną strefą, i czy jest mu dobrze w obecnym układzie, czy wolałoby się wybić na niezależność i wbije nóż w plecy w najdogodniejszym momencie.
Strefą wpływów można zarządzać też wspólnie, to wymaga porozumienia między graczami co do sposobów takiego zarządzania, oraz prawdopodobieństwa fabularnego takiej sytuacji.

Teraz klasycznie, czyli prawa i obowiązki.
Najpierw prawa gracza posiadającego strefę wpływów:
- korzystanie z armii strefy wpływów, w ograniczonym i nadzorowanym przez GM-a zakresie
- zawieranie korzystnych bardziej dla jednej strony porozumień gospodarczych ze strefą
- korzystanie z głosu w ONZ, jeśli strefa posiada takowy
- korzystanie z logistyki strefy podczas manewrowania swoją armią
- inne, po zaakceptowaniu przez GM-a

Obowiązki:
- post techniczny strefy co najmniej raz na 3 tury
- aktualizowanie danych w temacie krajowym strefy

Dalsze ograniczenia:
- nie zajmujemy się polityką wewnętrzną strefy. Wydatki gospodarcze wędrują pod jedną pozycję "gospodarka", chyba że gracz ma jakiś przekonujący dla GM-a pomysł. Analogicznie z polityką społeczną, światopoglądową itp - z uwzględnieniem oczywiście sytuacji kiedy o wpływach stanowi bliskość ideologiczna gracza z rządzącym stronnictwem.
- nie używamy armii strefy jak chcemy, oraz
- nie robimy z gospodarką czego chcemy. Zbyt duży poziom pomiatania może spowodować bunty.
- stronnictwo rządzące strefą zawsze może się na coś nie zgodzić, GM zawsze losuje wykonanie poleceń gracza dla swojego stronnictwa w strefie, uwzględniając prawdopodobieństwo zgody.
Pułkownik Abdullah Aziz
Prezydent i Przewodniczący Naczelnej Rady Wojskowej
Islamskiej Republiki Takistanu


Nie będzie litości dla wrogów wolności
gg 2745642

User avatar
Marin
Gracz
Posts: 60
Joined: Wed May 24, 2017 8:13 pm

Re: Strefy Wpływów, czyli kolorowanie białych plam - PROJEKT

Post by Marin » Sat Jun 15, 2019 12:50 am

Jak strefa rozwiązuje problem graczy którzy wybywają? W sensie, w obecnym systemie już istnieje mechanika która działa jak strefy, po prostu jeden gracz gra na dwa państwa, ze strefami musi tylko wrzucić post techniczny.

O ile strefy same w sobie bardziej nadają się pod proxy, to nie uważam żeby istniała potrzeba osobnej mechaniki w sytuacji, kiedy prowadzimy państwo za nieobecnego gracza.
Asyryjska republika Gaary - Sargon Kaliti viewtopic.php?f=7&t=169

Posiadacz orderu Harcerza

Adept drugiego poziomu Harcerza

User avatar
rince
Game Master
Posts: 652
Joined: Mon Aug 01, 2011 11:21 pm

Re: Strefy Wpływów, czyli kolorowanie białych plam - PROJEKT

Post by rince » Sat Jun 15, 2019 11:20 pm

Nie bardzo sobie przypominam żeby ktokolwiek kiedykolwiek grał na dwie ręce, ale może mi pamięć szwankuje. Natomiast uznanie jakiegoś kraju za strefę wpływów w tej sytuacji rozwiązuje kwestię konfliktu interesów, przynajmniej po części, tzn. wprowadza pewne zasady w tej kwestii. Ino strefa wpływów musi być zauważalnie słabsza niż główny kraj gracza.
Pułkownik Abdullah Aziz
Prezydent i Przewodniczący Naczelnej Rady Wojskowej
Islamskiej Republiki Takistanu


Nie będzie litości dla wrogów wolności
gg 2745642

Post Reply