When Diplomacy Fails

When Diplomacy Fails jest grą ekonomiczną, militarną i polityczną...
FAQ :: Search :: Members :: Groups :: Register
Login
It is currently Fri Sep 21, 2018 4:56 pm



Post new topic Reply to topic  [ 13 posts ] 
Author Message
 Post subject: Tłumaczenie nowych zasad
PostPosted: Wed Aug 03, 2011 2:48 pm 
Offline
Site Admin
User avatar

Joined: Mon Aug 01, 2011 10:26 pm
Posts: 785
Dobrze, tutorial naturalnie powstanie, ale nie wiedzieć do końca kiedy, bo jest to... no... trochę tłumaczenia.
Żeby jednak nie wejść w sesję na ślepo, chciałbym zorganizować dzisiaj tj. 3 sierpnia i ew. jutro tj. 4 sierpnia krótkie szkolenie na TeamSpeaku, aby wyjaśnić graczom jak wyglądają dokładne zmiany w systemie.
Prosiłbym by poszła tutaj lista kto mógłby się pojawić i posłuchać: nawet jeśli ktoś nie posiada mikrofonu, może spokojnie wejść i posłuchać mnie, to potrwa myślę około 30-40 minut, i to z extra tłumaczeniem, gdyby ktoś nie zrozumiał.

Proszę o listę:
1. SaS TrooP
2. ...


Tutoriale powstaną dopiero jak wrócę, może ciut wcześniej, więc generalnie to może potrwać nawet do 2 tygodni, czyli już sesja by się porządnie zacząć zdążyła.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed Aug 03, 2011 2:54 pm 
Zajebiście SaS, tylko ja mam problem z kartą dźwiękową, więc nawet Cię nie posłucham. -.-


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed Aug 03, 2011 3:17 pm 
Offline
Game Master
User avatar

Joined: Mon Aug 01, 2011 11:21 pm
Posts: 620
W weekend albo i piątek mógłbym napisać krótkie notki wyjaśniające, tak do czasu powstania tutoriali. Lotnictwo jest całkiem proste, marynarka wymaga więcej tłumaczenia. Tylko jak teraz pomyślę o Anubisie... :P

_________________
Gen. Miguel Richardez
Prezydent Demokratycznej Republiki Sahrani

Nie będzie litości dla wrogów wolności
gg 2745642


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed Aug 03, 2011 4:09 pm 
Offline
Site Admin
User avatar

Joined: Mon Aug 01, 2011 10:26 pm
Posts: 785
Tzn. wygodniej operuje się na przykładzie i dlatego nie piszę najlepszych tutoriali.
Mogę napisać jutro/pojutrze coś krótkiego, bo można to wyjaśnić współczynnikami i tyle.
Acz rozwiązanie z TSem jest najlepsze.

_________________
MISTRZ GRY


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed Aug 03, 2011 5:28 pm 
Spoksoł, najwyżej sam to ogarnę. ;) A jak coś, to najwyżej się zapytam.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed Aug 03, 2011 5:47 pm 
Offline
User avatar

Joined: Tue Aug 02, 2011 5:22 pm
Posts: 56
Proszę o listę:
1. SaS TrooP
2. Elas (może ślepy jestem ale o której godzinie?)

_________________
Król Myrtany, Xardas

GG: 3224957


Last edited by Elas on Thu Aug 04, 2011 2:29 am, edited 1 time in total.

Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed Aug 03, 2011 7:46 pm 
Offline
Gracz

Joined: Wed Aug 03, 2011 1:48 pm
Posts: 8
1. SaS TrooP
2. Elas
3. Predatorx2

Z tym, że według mnie lepiej byłoby zgadać się jutro, gdy każdy zdąży się już na spokojnie zapoznać z arkuszem


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed Aug 03, 2011 8:03 pm 
Offline
Site Admin
User avatar

Joined: Mon Aug 01, 2011 10:26 pm
Posts: 785
Mogę zrobić to także jutro, czyt. na 2 razy.
Od minuty uważam także arkusz za zakończony i w tej chwili idę się odprężyć by za 30 minut nagabywać Rince'a.
Ugadałbym się na 21:00, przy okazji objaśnię inne zmiany arkusza w praktyce.

Czyli na dziś jak rozumiem 2 osoby, na jutro się zobaczy, po prostu napisać :P

_________________
MISTRZ GRY


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed Aug 03, 2011 8:51 pm 
Offline
Gracz

Joined: Wed Aug 03, 2011 1:48 pm
Posts: 8
Jeszcze jedno małe, ale istotne pytanie - na jakim serwerze? :)

_________________
Herkulaos Metaxasas, prezydent Koionu Hellenonu


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed Aug 03, 2011 8:55 pm 
Offline
Site Admin
User avatar

Joined: Mon Aug 01, 2011 10:26 pm
Posts: 785
voice.teamspeak.com

TO jest public, dlatego szybko wynoście się z lobby i szukajcie pokoju WDF, hasło to 123. O 21:00 start.

_________________
MISTRZ GRY


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu Aug 04, 2011 7:46 pm 
Offline
Gracz
User avatar

Joined: Mon Aug 01, 2011 11:45 pm
Posts: 69
Jutro wstaję o 3 rano do pracy, więc o 21 będę spał. Dlatego liczę na pisemne wyjsąnienie, przynajmniej pobieżne zmian.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri Aug 05, 2011 8:30 pm 
Offline
Game Master
User avatar

Joined: Mon Aug 01, 2011 11:21 pm
Posts: 620
Jako że dzisiaj tłumaczyłem Xonowi lotnictwo i flotę, wpadłem na pomysł żeby zamieścić tutaj to moje tłumaczenie. Oto ono:

LOTNICTWO:

Jak widzisz, doszedł jeden parametr, zwany z braku lepszych pomysłów unikiem.
Zasadniczo walkę liczy się identycznie jak wcześniej. Wynik bojowy/1000 daje liczbę samolotów zagrożonych zestrzeleniem.
Weźmy teraz, zupełnie z czapy i bez liczenia, taką sytuację - 3 migi-15 kontra 1 F-16.
Powiedzmy że F-16 wynik wyszedł 2000, a migom 1000.
Poprzednio jeden gracz straciłby sprzęt za 2 miliony, a drugi za 120 milionów, i to był fail.
Ale teraz mamy unik. Co on daje?
Odejmujemy unik Miga od uniku F-16, daje nam to szansę efa na uniknięcie zestrzelenia.
Ale mamy 150%-15%, to daje 135%, tymczasem szansa na zestrzelenie musi zawsze być. Największa możliwa szansa na unik to 95%
Losujemy, F-16 oczywiście unika zestrzelenia, chyba że ma ciężkiego pecha.
Teraz w drugą stronę. 2 migi są zagrożone. Ich szansa na unik to teoretycznie -135%, ale znowu jakaś szansa musi być, czyli dajemy 5%.
Dwa migi, chyba że mają super farta, lecą na glebę.

MARYNARKA:

Dobra. Lecimy po kolei z opisami statków.
Skuteczność to skuteczność ataku. W nawiasach są skuteczności ataku rakietowego albo przeciw podwodniakom (tam gdzie jest dopisek ASW).
Zasięg to zasięg z jakiego okręt może ostrzeliwać przeciwnika, znowu nawiasy to rakiety albo ASW.
Rozmiar to rozmiar :P Rakiety działają przeciw min. średnim jednostkom.
Obrona to skuteczność z jaką okręt broni się przed atakiem.
Radar to szansa wykrycia wrogiego okrętu, obrona radarowa to współczynnik odejmowany od radaru wroga, dopiero wtedy liczy się szansę wykrycia.
Unik to szansa uniknięcia ataku.
Dalsze 3 parametry przydają się po trafieniu - losowanie określa czy okręt wychodzi cało, jest uszkodzony czy zatopiony.
Teraz spróbuję opisać walkę.
2 okręty zbliżają się do siebie. Są na maksymalnym zasięgu jednego z nich.
Sprawdzamy szanse wykrycia, czyli bierzemy radar tego który może atakować, i odejmujemy od tego obronę radarową tego który jeszcze nie może.
Nie wykrył. Dobra, GM na podstawie ustaleń z graczami i własnego widzimisię określa jak szybko okręty się do siebie zbliżają, i za ile kilometrów będzie następne losowanie.
Następne losowanie jest jeszcze w strefie w której jeden może atakować a drugi nie. Losujemy wykrywanie... I okazuje się że bezbronny jeszcze przeciwnik został wykryty.
Następuje atak.
Losujemy skuteczność ataku dla atakującego, i skuteczność obrony dla atakowanego.
Co się okazuje? Skuteczność ataku była większa, czyli trafienie jest blisko. ale jeszcze musimy wypełnić wzór.
W pole Liczba wpisujemy tylko różnicę między atakiem a obroną, nie całą skuteczność ataku.
Wyskakuje nam celność.
Teraz od celności odejmujemy unik atakowanego okrętu, i otrzymujemy szansę na trafienie.
Uwaga - celność nie może być wyższa niż 95 i niższa niż 5.
Jeśli celność wychodzi wyższa, unik i tak odejmujemy od 95.
Dobra. Wylosowaliśmy i okazuje się że atak chybił.
Rozpoczyna się następna runda, i GM stwierdza że teraz drugi okręt ma pierwszego już w zasięgu. Ale ten pierwszy atakuje pierwszy.
Powtarzamy całe liczenie, i znowu chybił.
Atakuje drugi. O wow, trafił. Liczymy szansę na zatopienie.
Wyskoczyło nam, powiedzmy, uszkodzenie ale na tyle wysoko że okręt może kontynuować walkę.
GM wymyśla szansę na to że marynarze spanikują, losuje. Nie spanikowali, czyli pierwszy znowu atakuje.
O, nawet trafia. Losowanie uszkodzeń...
Zatopiony, sorry Winnetou. Bitwa rozstrzygnięta.


Xon zrozumiał, liczę na to że nie będzie jedyny ;)

_________________
Gen. Miguel Richardez
Prezydent Demokratycznej Republiki Sahrani

Nie będzie litości dla wrogów wolności
gg 2745642


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sat Aug 06, 2011 6:35 pm 
Offline
Game Master
User avatar

Joined: Mon Aug 01, 2011 11:21 pm
Posts: 620
Dzieci, patrzcie na dzieło SaSa w temacie głównym i uczcie się. Tak to powinno być robione, tak opisy inwestycji gospodarczych powinny wyglądać :)

Idzie mi oczywiście o sposób napisania tego, same działania ocenię pod koniec tury 0 ;)

_________________
Gen. Miguel Richardez
Prezydent Demokratycznej Republiki Sahrani

Nie będzie litości dla wrogów wolności
gg 2745642


Top
 Profile  
 
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 13 posts ] 


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 1 guest


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Jump to:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group