Pomysly, sugestie, et cetera.

Tutaj należy dyskutować o samej grze
Post Reply
Ares
Gracz
Posts: 616
Joined: Sat Oct 13, 2012 5:01 pm

Re: Pomysly, sugestie, et cetera.

Post by Ares » Sun Apr 19, 2020 3:58 pm

Może wprowadzimy do gry określonych z góry ministrów, którzy będą mieli cechy ala dowódcy? Przykładowo po dwie cechy pozytywne i jedną negatywną (lub inaczej)?
Image

Image

User avatar
SaSTrooP
Site Admin
Posts: 859
Joined: Mon Aug 01, 2011 10:26 pm

Re: Pomysly, sugestie, et cetera.

Post by SaSTrooP » Fri Apr 24, 2020 1:22 am

PrzemoC wrote:
Sun Oct 20, 2019 4:15 pm
Ostatni zastanawiałem się nad kilkoma sprawami i myślę, że warto je tu przedstawić. Nie dałem rady przejrzeć całego wątku, więc jeśli któryś z pomysłów już był, to pardon.

1) Lotnictwo morskie
Mamy nowy, sensowny system lotnictwa a także całkiem sensowny system morski. Interesującym wątkiem byłoby jednak wprowadzenie lotnictwa morskiego, które dla bogatych może stanowić dopełnienie dla loty, a dla biedniejszych ciekawszą alternatywę dla drogiej i licznej floty. Wiadomo - wyposażenie nowoczesnego samolotu w sprzęt do zwalczania okrętów też kosztuje, ale nie zapominajmy, że istnieją statki powietrzne stworzone z myślą o lotnictwie morskim:
https://pl.wikipedia.org/wiki/Ka-25
Taki na przykład wiekowy śmigłowiec mógłby z łatwością stawiać zapory minowe lub, po wyposażeniu kilku maszyn w radar i torpedy kierowane, działać w zespołach hunter-killer w celu zwalczania okrętów i statków nieprzyjaciela. Nie zapominajmy o ogromnym potencjale śmigłowców w zwalczaniu okrętów podwodnych.
https://pl.wikipedia.org/wiki/Piaggio_P.180_Avanti
To z kolei ciekawa konstrukcja (jako ciekawostkę dodam, że na żywo robi wrażenie - np. nasze rodzime Lotnicze Pogotowie Ratunkowe posiada dwie sztuki), która pięknie obrazuje, że do lotnictwa morskiego nie potrzeba F-18 ani SU-32, by było skutecznie. Samolot lub śmigło (także pokładowe) z radarem może skutecznie i tanio podnieść możliwości wykrywania grupy okrętów lub obrony wybrzeża. Radar morski można by zamontować przecież na większości maszyn rozpoznawczych, czy nawet transportowych.

2) Środki ochrony osobistej
Jak na razie zauważyłem, że modyfikator strat jest raczej losowy i zależy raczej od doktryn, niż plutonów medycznych. Uważam, że trochę brakuje tu głębi (tak, pamiętam, że to WDF). Myślę, że ciekawym pomysłem byłoby wprowadzenie na stan kompanii hełmów i kamizelek - spokojnie, przemyślałem to dokładnie, dla tego prezentuję pomysł. Wyglądałoby to tak: dla wszystkich formacji regularnych, obowiązkowe jest wskazanie rodzaju kamizelki i hełmu (lub jego braku). Sytuacja, jaką mamy teraz, jest domyślnym wariantem: mamy chestrigi z ładownicami i miękkie nakrycie głowy. Nie ulegają modyfikacji koszty, współczynnik start ani mobilność jednostek, o czym za chwilę. Teraz pomału wprowadzamy modyfikatory:
a) Nakrycie głowy: jeśli chcemy, by nasze jednostki miały jakieś szanse na przeżycie headshotów, możemy dopłacić przykładowe 5 mln, by wyposażyć wojaków w stalowe hełmy - co daje modyfikator strat 0-1%, lub 10mln, by otrzymali hełmy kevlarowe (1-3%). Dla jednostek specjalnym warto by wprowadzić hełmy specjalne, jak np. rosyjska Sfera z szybką lub bez (15 mln, modyfikator 2-5%). Zasadniczo hełm nie ma wpływu na mobilność - za wyjątkiem kompanii lekkich lub wyspecjalizowanych do walki w ekstremalnie trudnym terenie jak góry czy dżungla - decyduje GM zależnie od kontekstu. Kwoty są oczywiście orientacyjne.
b) Kamizelka kuloodporna, taktyczna lub chestrig (rozumiany jako same ładownice): jak pisałem, posiadanie przez naszych żołnierzy chestrigów jest domyślne - nie zapewniają ochrony, nie wpływają na mobilność, ich koszt jest ujęty w formowaniu jednostki. Jeśli chcemy, by byli oni lepiej chronieni (powiedzmy modyfikator 0-2%, 10 mln) inwestujemy w kamizelkę przeciwodłamkową/taktyczną. Nie wpływa on znacząco na mobilność jednostek, nie zmienia drastycznie ilości przenoszonych przez kompanię środków ogniowych, zapewnia pewną przeżywalność w zamian za cenę.
Dalej mamy kamizelki kuloodporne jak np. system PASGT, znane dziś kamizelki i platecarriery z ładownicami jak polski OLV, czy rosyjski 6B23. Tu już sa przewidziane minusy do mobilności jednostek bez transportu oraz w trudnym terenie. Tak długo jednak, jak zaopatrzenie dociera i logistyka działa, nie bierze się ich pod uwagę z każdym razem - decyduje GM zależnie od kontekstu. Ochrona już lepsza, bo 1-4%, ale i cena idzie w górę, orientacyjnie z 18 mln.
Najcięższe kamizelki, jak 6B45-1, 6B5 czy (o zgrozo!) stalowy SN-42, byłyby tańsze, ale skuteczne. Dla czego? Dla tego, że ochronę zapewniają kosztem mobilności i przenoszonych zapasów. Staty, powiedzmy, 2-6%, 15 mln, ale jednostki w nie wyposażone bez wsparcia pojazdów i działającej logistyki, dostałyby szybko w dupę od lżejszych i bardziej mobilnych jednostek. Dobrym pomysłem byłoby wyposażenie w nie zmechu, ale dla lekkich czy górskich jednostek byłyby tylko ciężarem.
Przewiduję też high-endowe kamizelki, specjalnie dla sił (sic!) specjalnych, AriCav czy Airborne, jak CIRAS, JPC czy ANA, które dawałyby pewną ochronę bez wpływu na mobilność (np. 20 mln, 2-5%), ale raczej nie sprawdziłyby się w regularnych oddziałach.

Teraz symulacja, o co chodzi.
Przykaład 1:
KRWN atakuje dżunglę lub las na terenie Sakuarno. 1 Kompania Zmech. wsparta plutonem pancernym, z ciężkimi kamizelkami i stalowymi hełmami naciera na kompanię lekką, z pojazdami typu MRAP i kamizelkami taktycznymi, bez nakrycia głowy. Dodam, że akurat panuje monsun. Kompania KRWN nie jest w stanie w trudnym terenie i z brakami w zaopatrzeniu rozwinąć się, by wykorzystać przewagę ogniową - ulega mobilności lekkich harcowników Sakuarno, którzy decyzją GMa mogą atakować ją pluton po plutonie - Zmech albo się wycofuje, albo dostaje wpierdol na modłę fińską.
Przykład 2:
Sytuacja z bodaj II sesji: Jagland naciera na Myrtanę, szybko pokonuję pustynię Varrant, staje u wrót stolicy - po ostrzale i nalotach rusza zmot, wyposażony w kevlarowe hełmy i kamizelki, czyli bez modyfikatorów ujemnych. Tam natrafia na zorganizowany opór nie tylko regularnych i milicji, ale też specjalnej jednostki gwradii królewskiej... z ulepszonymi pistoletami maszynowymi PP-19, ciężkimi kamizelkami 6B45-1 i hełmami Sfera z przyłbicą. I RPG-29, kto bogatemu zabroni. Tutaj zgliszcza, budynki i charakter walk sprawiają, że ciężkie wyposażenie nie daje ujemnych modyfikatorów obrońcy.

I tak na przykład zmech z ciężkimi środkami ochrony może wcale nie dostawać kar, gdy pozostaje na sprzyjającym terenie z zachowaną logistyką. Koiońscy Górscy bez środków ochrony zatrzymają natarcie Afreńskich zmotów, zimą na wzgórzach. I tak dalej... Dzięki współczynnikowi losowości i ostatniego zdania dla GMa, będziemy unikać sytuacji skrajnych i dalej spore znacznie będzie miał roleplay i trzymanie klimatu.

c) Granatniki automatyczne
Myślę, że fajnie będzie wprowadzić taki Mk19 czy AGS-17 jako broń wsparcia, dająca niewielki bonus - ale na zasadzie pistoletów maszynowych dostające spore boosty w terenie miejskim i na bliskim dystansie. Granatniki montowane na pojazdach także zyskałyby na znaczeniu, bo z arkusza wynika, że to tylko taki bajer.


LOTNICTWO MORSKIE I MINOWANIE - ZAWIESZONE, ALE WRÓCIMY DO TEMATU NAJPIERW SIĘ TYM BAWIĄC W WIATRACH CZASU BO TAM BĘDZIE TO WAŻNE

OPORZĄDZENIE OSOBISTE - JEST JUŻ ZROBIONE JAKO POZIOMY MAGAZYNÓW

GRANATNIKI - SĄ W TEJ WERSJI POMIJANE

Bocian
Gracz
Posts: 46
Joined: Sat Jan 03, 2015 3:27 am

Re: Pomysly, sugestie, et cetera.

Post by Bocian » Sat May 16, 2020 11:27 pm

Image

Ares
Gracz
Posts: 616
Joined: Sat Oct 13, 2012 5:01 pm

Re: Pomysly, sugestie, et cetera.

Post by Ares » Thu Aug 20, 2020 11:52 am

Co byście powiedzieli na to, żeby roleplayowe pojazdy, typu quady, motory, fast boaty itd. które same w sobie nie mają żadnych statów, miały jakiś dodatkowy współczynnik który zwiększa skuteczność w danym terenie?
Image

Image

Bocian
Gracz
Posts: 46
Joined: Sat Jan 03, 2015 3:27 am

Re: Pomysly, sugestie, et cetera.

Post by Bocian » Mon Aug 31, 2020 12:24 am

Image

Ares
Gracz
Posts: 616
Joined: Sat Oct 13, 2012 5:01 pm

Re: Pomysly, sugestie, et cetera.

Post by Ares » Mon Aug 31, 2020 3:27 pm

Ja już to dałem do wiatrów czasu Bocian. :V
Image

Image

Ares
Gracz
Posts: 616
Joined: Sat Oct 13, 2012 5:01 pm

Re: Pomysly, sugestie, et cetera.

Post by Ares » Fri Sep 11, 2020 2:09 am

Amunicja z plusikiem w wyrzutniach rakietowych.
Image

Image

Ares
Gracz
Posts: 616
Joined: Sat Oct 13, 2012 5:01 pm

Re: Pomysly, sugestie, et cetera.

Post by Ares » Mon Sep 21, 2020 9:15 pm

Uokurwa ale mam pomysła, mix Another World i WDFa. :D
Image

Image

User avatar
SaSTrooP
Site Admin
Posts: 859
Joined: Mon Aug 01, 2011 10:26 pm

Re: Pomysly, sugestie, et cetera.

Post by SaSTrooP » Wed Sep 23, 2020 7:36 pm

Jakby brakowało post-apo gier PBF i WG :v

Ares
Gracz
Posts: 616
Joined: Sat Oct 13, 2012 5:01 pm

Re: Pomysly, sugestie, et cetera.

Post by Ares » Wed Sep 23, 2020 11:31 pm

SaSTrooP wrote:
Wed Sep 23, 2020 7:36 pm
Jakby brakowało post-apo gier PBF i WG :v
WG to rak, a większość PBFów ma przeruchany motyw postapo. :V
Image

Image

Post Reply