Pomysły i sugestie

Tutaj należy dyskutować o samej grze
Post Reply
Ares
Gracz
Posts: 616
Joined: Sat Oct 13, 2012 5:01 pm

Pomysły i sugestie

Post by Ares » Mon Aug 31, 2020 12:49 am

Rozpocznę temat, bo czemu by nie. ^^

Skopiuje to co pisałem razem z innymi.
Ares - Powinna być cecha państwa w ogóle:
"Staroświeckie podejście do wojskowości" i "Nowoczesne podejście do wojskowości" z różnymi bonusami.

Bocian - jest już konserwatywny i otwarty korpus oficerski

Ares - Z czego każdy by musiał wybrać na początku gry jedno albo drugie.

Ale to gówno daje, bo nikt tego nie wybiera. :V

Bocian - no tak, tylko spore zmiany w taktyce wojskowej zostały spowodowane przez wojnę, a nie wiadomo, czy w ogóle ona wybuchnie w danym scenariuszu

Nawet jeśli, jakie miałyby być bonusy staroświeckiego podejścia, jeśli widać jak byk, że to nie działa

Ares - No tak, ale nawet przed wojną jedne państwa cechowały się wprowadzaniem nowoczesnego sprzętu i testowaniem nowych rozwiązań.

Morale czy dyscyplina.
Jakieś bonusy do rozkazów.

Bocian - Więc to rozgrywamy roleplayowo, poza tym inwestycje i tak zależą od gospodarki, niektórzy w wojsko w ogóle nie inwestują albo zwyczajnie nie mają pieniędzy
Chociaż
co jakby móc wziąć dodatkowego traita na start, który obniża cenę doktryn (bo chcesz się rozwijać) ale podwyższa cenę kompanii (bo szkolenie ich po nowemu kosztuje)

Ares - Chuj nie roleplayowo, każde państwo nawet najbiedniejsze będzie wprowadzało jakieś działka gatlinga i twierdziło że hrum hrum przecież wielolufowe działka już były wtedy.
Ja już kurwa widzę jak to będzie, kalka z WDFa.
Każdy na najlepszym sprzęcie, prowadzenie wojska na modłę XXI wieku. xD
A ludność dalej będzie pisała piktogramami, ale chuj Me 262 jest w lotnictwie. 💪🏻
W Wiatrach Czasu powinno się jebać ostro takie zabawy, szczególnie że poraz pierwszy mamy szansę żeby zrobić coś z tym.

Na przykład nowoczesne podejście gwarantowało by plusy do rozkazów, jakieś względne plusy na rzuty jak armia przyjmowie takie nowinki na stan, taniej by wprowadzała na przykład doktryny, ale miała by droższe na przykład kompanie, szkolenie dowódców byłoby droższe etc.
A staroświeckie podejście by dawało jakiś buff do rekrutacji, morale, tworzenia kompanii/batalionów i obniżało by ceny dowódców ale dawało by minusy do wprowadzania jakichś nowinek technicznych (w skrajnych przypadkach nawet nowych doktryn) doktryny byłyby droższe itd.

To luźny pomysł, ale serio by było fajnie gdyby już ktoś wrzucił do zasad coś takiego, żeby nie robić jakiegoś fanfiction pod tytułem "co by było gdyby generał z XXI wieku przeniósł się w alternatywny 1944 rok".

I żeby dawało to konkretne rzeczy, a nie że będzie "roLePlaYowO" i kurwa GM zaśpi przy rzutach, dzięki czemu Republika Kozichryków która niedawno zaczęła budować domki z cegły zamiast z gówna, wyskoczyła nagle z najnowszym sprzętem z II WŚ bo akurat ma małą armię i kasy na Stg 44 i Pantery starczyło, mimo że w historii jest napisane że są turbokonserwatywni i raczej opóźnieni we wszystkim.
Ogólnie widziałbym w sumie to tak, że byłyby to poziomy które by dawały konkretne buffy/debuffy zależnie czy ktoś by szedł w rozwój nowoczesnego czy staroświeckiego podejścia (sic!)
Może nawet byłyby losowane od jakiegoś poziomu zależnie od historii? Chodzi o to żeby trochę ogarnąć realizm tego okresu czasu, bo wszyscy wiemy że każdy będzie szedł w jak najlepszą armię i najlepszą broń, przez co rozgrywka straci na klimacie. Dzięki mojemu rozwiązaniu wprowadzi się pewny element losowy, gracze będą musieli bardziej kombinować (szczególnie gdy na początku będą mocno siedzieć armie w staroświeckim podejściu) i ogarnie się plagę trapiącą WDFa od tysiącleci.
Image

Image

User avatar
SaSTrooP
Site Admin
Posts: 859
Joined: Mon Aug 01, 2011 10:26 pm

Re: Pomysły i sugestie

Post by SaSTrooP » Tue Sep 01, 2020 2:54 pm

Pamiętaj że w WW2DF masz:
1) Mechanikę trzyetapowego tworzenia armii względem Wiatrów Czasu;
2) Mechanikę dynamicznej zmiany dostępności sprzętu i jego określenia w arkuszu;

Powinno to zrodzić pewne problemy z pierwszorzędnym sprzętem. Plus armie będą ZNACZNIE większe, co przełoży się tez na ograniczony pościg za najlepszym szpejem. Do tego nowy system lotniczy znacznie spowalnia ponoszenie strat, także tym bardziej kupowanie na sztuki top-notch szpeju powietrznego będzie nieco mniej opłacalne.

Ares
Gracz
Posts: 616
Joined: Sat Oct 13, 2012 5:01 pm

Re: Pomysły i sugestie

Post by Ares » Tue Sep 01, 2020 10:43 pm

Mam taką nadzieję, bo jak będzie to samo co w WDFie to.. :evil:
Jakie planujesz w ogóle ideologie w Wiatrach Czasu?

Druga sprawa, fajnie byłoby gdyby w Wiatrach Czasu pojawiło się parę "neutralnych" prowincji ala Porto czy Stratis. :D Może nawet jakaś ruchoma fakcja która by sprawiała problemy na całej mapie?
Image

Image

User avatar
SaSTrooP
Site Admin
Posts: 859
Joined: Mon Aug 01, 2011 10:26 pm

Re: Pomysły i sugestie

Post by SaSTrooP » Wed Sep 02, 2020 12:37 am

Trzon całej fabuły to wojna domowa, natenczas między trzema frakcjami Japskimi, granymi jako państwa każde z nich.
Ideologie są przekrojowe.
Nad frakcjami neutralnymi się pracuje, najprawdopodobniej będzie cały no mans land.

Ares
Gracz
Posts: 616
Joined: Sat Oct 13, 2012 5:01 pm

Re: Pomysły i sugestie

Post by Ares » Wed Sep 02, 2020 1:49 pm

Pytam, żeby nie było sytuacji ala RWN gdzie komuniści są otoczeni przez same potencjalnie wrogie państwa. xD
Image

Image

User avatar
SaSTrooP
Site Admin
Posts: 859
Joined: Mon Aug 01, 2011 10:26 pm

Re: Pomysły i sugestie

Post by SaSTrooP » Wed Sep 02, 2020 2:15 pm

Neguję, gangbang komunistów jest zawsze spoko.
Also, niemalże każde państwo będzie miało przynajmniej dwa warianty, w tym socjalistyczne

Bocian
Gracz
Posts: 46
Joined: Sat Jan 03, 2015 3:27 am

Re: Pomysły i sugestie

Post by Bocian » Fri Sep 04, 2020 5:39 pm

Image

Ares
Gracz
Posts: 616
Joined: Sat Oct 13, 2012 5:01 pm

Re: Pomysły i sugestie

Post by Ares » Tue Sep 22, 2020 12:52 pm

Ciapongi pancerny.
Image

Image

Ares
Gracz
Posts: 616
Joined: Sat Oct 13, 2012 5:01 pm

Re: Pomysły i sugestie

Post by Ares » Thu Sep 24, 2020 11:32 pm

Pociągi pancerne.

A do tego pewna sugestia, skoro wchodzimy w erę II WŚ, to można by zrobić armie tajnymi? Tylko gracz i gm miałby dostęp do nich oczywiście. Dzięki temu zwiększy się rola wywiadu i różnych zagrywek mających na celu zmylić przeciwnika. :D
Image

Image

Post Reply