[SOFTWARE] WW2DF 1.1

Tutaj toczy się gra główna PBFa
Post Reply
User avatar
SaSTrooP
Site Admin
Posts: 968
Joined: Mon Aug 01, 2011 10:26 pm

[SOFTWARE] WW2DF 1.1

Post by SaSTrooP » Sun Aug 22, 2021 9:06 pm

Przedstawiam wam oto When Diplomacy Fails II: Wiatry Czasu w wersji 1.1!

Poniższa paczka zawiera:
- arkusz kalkulacyjny z cenami wszystkich pojazdów, samolotów, okrętów i doktrynami, a także wzorem bitewnym dla wojsk lądowych, powietrznych i morskich raz kalkulatorem ceny kompanii i innymi pomocami
- Program WDLTool zrobiony przez utak3ra służący w swojej chwilowej wersji do losowania liczby w danym przedziale
- Mój, a także inne kalkulatory pozwalające wygodnie liczyć wszystkie wojsko!
- Mapy w wysokiej rozdzielczości
- Mapy z nałożoną siatką hexów do ułatwienia manewrów i rozliczania logistyki
- Arkusz rozliczeń tury

Paczki nie należy rozpowszechniać bez zgody SaS TrooPa.

Ostatnia aktualizacja: 12 lutego 2022 roku
POBIERZ Z DYSKU GOOGLE
MISTRZ GRY
GAME MASTER
GM

User avatar
SaSTrooP
Site Admin
Posts: 968
Joined: Mon Aug 01, 2011 10:26 pm

Re: [SOFTWARE] WW2DF 1.0

Post by SaSTrooP » Sat Feb 12, 2022 1:59 am

WW2DF 1.1 version changelog:
- Dodano miotacz ognia w piechocie - jest kosztowny, ale poimmo wysokiej randomizacji może być bardzo skuteczny, do tego punktuje ataki na fortyfikacje
- Dodano też miotacze ognia na pojazdach do sprzętu inżynieryjnego, te zwykle wymagają konwersji z czołgu i pomagają przy atakach, zarówno na fortyfikacje, jak i bez nich
- Usunięto ograniczenie, że inżynierowie nie mogą używać broni ppanc. Nie mogą jej teraz używać tylko, jeśli mają na wyposażeniu mosty mobilne, co wprowadza pewne rozgraniczenie między saperami, a inżynierami
- Ograniczono zdolności ofensywne w ogóle. Większość jednostek - poza czołgami i zmechem - dostała obniżkę o +0,1 w ataku w terenie. Ograniczono też bonusy ze strzelców górskich, bo były przegięte, choć nadal jest to bardzo silna jednostka
- Wydłużono czas rekrutacji większości jednostek o ok. 2 miesiące. W niektórych przypadkach rekrutacja była jednak zbyt szybka. UWAGA: Zmiana czasu rekrutacji wchodzi od nowych jednostek w tej sesji, gracze robiący przed aktualizacją arkusza zachowują wyjściowo wyliczone terminy
- Nieznacznie potaniono zmech i panc
- Dodano wreszcie zmiany airframe i unik dla torped lotniczych i uniwersalnych
- Dodano ok 30 nowych pojazdów i samolotów francuskich, polskich i czechosłowackich, będących pewnym what-if na proalianckie scenariusze. Oczywiście nie można ręczyć za prawidłowość danych tych wozów z arkusza
- Nastąpiły MOCNE zmiany w cyferkach związanych z poborem i mobilizacją. Obniżono procenty dostępnej populacji, bo były przegięte - teraz są nieznacznie wyższe niż w modernie. Nadto wystąpiły spore zmiany z utratą exp/mor przy armiach poborowych. Teraz zgodnie z rzeczywistością im krótszy pobór tym większy spadek exp, a mniejszy mor, za to zmiany w SEP i poparciu bardziej wyraziste. Wynika to z faktu, że dłuższe pobory mają więcej tzw. sezonów (roczników) i kazda poborowa siedząca na jednostce 3 lata jest średnio bardziej przeszkolona, niż kadra jednoroczna - ale dużo chętniej chce iść do domu zamiast umierać!
- Rozwiązano problem interpretacyjny stabilności: teraz stabilność jednoznacznie rośnie o 5% co turę, jeżeli GM nie nałoży smaemu plusów albo minusów w podsumowaniach
- Pomniejsze zmiany w doktrynach, głównie usunięto pewne braki przeoczone wcześniej czy oczywiste omyłki, ale są też nieco większe interwencje
- Dodano w opisie transporterów opancerzonych wzór na mechanizowanie baterii
- Doprecyzowano rozkaz bobmardowania morskiego
- "Pogorszono" nieco moc bombardowań (no bo bez przesady!)
- Doprecyzowano przerwy serwisowe ciężarówek
- Doszło do zapowiadanych zmian w cechach dowódców, tutoriale i arkusz zupdejtowane, dowódcy mogą być etapowo przelosowywani
- Dodany, mały, super podręczny kalkulator szans powodzenia rozkazu, żeby go szybko spisywać (jest pod wzorami bitewnymi i notatkami). Jego rolą nie jest liczyc nie wiadomo czego, a pomagać, żeby o niczym nie zapomnieć
- Jak wyżej - kalkulator przy lotnictwie (działa też we flocie) szans na bazowe "spotkanie się" przy rozkazach obszarowych lub rozkazie punktowym i obszarowym
- Doprecyzowany kalkulator tempa ruchu we flocie
- Doprecyzowana rola kompanii CKM, bo gracze nadal zdają się całkowicie nie rozumieć formuły jej działania, może to pomoże, głównie w zakresie rozdzielania jej po innych kompaniach
- Pomniejsze fixy zgłoszone przez graczy
MISTRZ GRY
GAME MASTER
GM

Post Reply