Ogłoszenia GM-owskie sesji VII

Locked
Ares
Gracz
Posts: 507
Joined: Sat Oct 13, 2012 5:01 pm

Ogłoszenia GM-owskie sesji VII

Post by Ares » Mon Mar 07, 2016 6:09 pm

Ogłooooszenia paaarafiaalneeeee.

Elo niunie, elo dziunie, tutaj wasz nowy GM, znany i lubiany Ares! :D Przed nami ostra jazda bez trzymanki, zaczyna się sesja no. 7.

Już wkrótce pojawi się tura 0, przed nią jednak jest trochę burdelu związanego z zakupami i robieniem armii, toteż trzeba się uzbroić w cierpliwość.

Jako że mamy tu parę nowych osób, a i starym mogła się udzielić demencja, powiem wam więc co i jak.
Na początku robimy armię. Ogólnie rzecz biorąc sam w sobie proces nie jest jakiś wyjątkowo trudny, z pewnością jest jednak nużący, warto jednak nad tym przysiąść i się zastanowić. Na początek rekomenduje przemyśleć, co konkretnie ma robić Twoja armia? Tak, to nie żart i nie chodzi tu o to by odpowiedzieć sobie prosto: ma walczyć. Powinniście się zastanowić, czy wasza armia stworzona jest do obrony terytorium państwa wyłącznie czy też do ataku na wroga, na jakim terytorium będzie operowała, jakie ewentualne zagrożenia będzie musiała być w stanie zwalczyć. Gdy już sobie odpowiecie na to pytanie, czas dobrać odpowiednie jednostki (chociaż co oczywiste można zacząć od kupowania sprzętu, zamiast tworzyć jednostki, tego jednak nie rekomenduje, chyba że jesteście doświadczonymi graczami o orientacji militarnej) oraz doktryny. Gdy to już uczynicie, czas przejść do zakupu sprzętu wojskowego.
I teraz uwaga, zostaną wprowadzone pewne zmiany w tej dziedzinie.
Od teraz, gracze będą mogli kupować sprzęt nie tylko od ich oryginalnych twórców. Jakie są opcje?
a) Kupno od państwa produkującego na licencji:
W historii często można zobaczyć przykłady takiej licencyjnej produkcji, od wykałaczek aż do pocisków balistycznych, często dany model sprzętu jest produkowany bądź był przez różne państwa. Przykładem jest T-72M produkowany przez kilka państw socjalistycznych.
b) Kupno z zapasów i nadwyżek danych państw: Tutaj sprawa jest prosta, szukamy co nas interesuje, patrzymy ile dane państwo może mieć danego wichajstru.
c) Kupno na "czarnym rynku", na całym świecie istnieją całe szajki zajmujące się handlem bronią na całym świecie, ich klientami są głównie państwa o mieszanej reputacji. Najczęściej można kupować handlarzy bronią małe ilości sprzętu, często też służą jako pośrednicy pomiędzy państwem sprzedającym, a państwem kupującym, które przykładowo może być objęte embargiem.

Warto się dogadywać z państwami, co może zapewnić wam dodatkowe zniżki na sprzęt.

Gdy już macie wszystko, składacie wszystko do kupy i pokazujecie mi, a ja postaram się wszelkie niejasności wyjaśniać.

Następnie ogarniacie wątki o swoich państwach. W Waszych postach tam powinny znaleźć się przede wszystkim rozpiski armii (pamiętajcie o broni strzeleckiej), a także opracowane doktryny, duma narodowa i poparcie przywódcy, spis prowincji i spis przedsiębiorstw państwowych, wszystko aktualizowane na bieżąco. Może być to rozbite na kilka postów, może być w jednym. Zaleca się też opisanie stanu początkowego w oddzielnym poście.
Przy okazji opisywania armii wymyślacie dowódców dla każdego oddziału, oraz 2 zapasowych dowódców lądowych. Dostaną oni przylosowane cechy.

Wreszcie opisujecie swoje inwestycje gospodarcze. Te w turze 0 reprezentują to, co działo się w państwie przed czasem gry. Co ważne, można też inwestować w systemy socjalne, jeśli komuś nie odpowiada jak one w jego państwie wyglądają, oraz w różne instytucje niedochodowe acz wpływające na rozwój państwa typu uniwersytety itp. Te inwestycje będą w turze 0 tańsze niż w czasie gry, właśnie dlatego że wydatki w tej turze symbolizują wydatki z ostatnich wielu lat.
Jeśli ktoś się zastanawia jak powinny inwestycje gospodarcze wyglądać, polecam przyjrzenie się najpierw Tematowi Głównemu VI edycji.

A jeszcze jedno: Warto spojrzeć na ten temat: viewforum.php?f=6 by zobaczyć co i jak. Co prawda na dniach pojawi się nowy system kompanijny by Combat, jednak z pewnością odpowiednie wyjaśnienia do niego tam też się pojawią.
Image

Image

Gadu-gadu: 44945409

User avatar
rince
Game Master
Posts: 628
Joined: Mon Aug 01, 2011 11:21 pm

Re: Ogłoszenia GM-owskie sesji VII

Post by rince » Mon Mar 07, 2016 7:24 pm

Szanowny Giem zapomniał, że najpierw ustala się cechy państwa, dobierając spośród wyszczególnionych w arkuszu. Potem można zajmować się armią :)

A w ogóle jakiekolwiek działania mają sens dopiero kiedy wspomniany arkusz się pojawi.

Ares
Gracz
Posts: 507
Joined: Sat Oct 13, 2012 5:01 pm

Re: Ogłoszenia GM-owskie sesji VII

Post by Ares » Mon Mar 07, 2016 8:38 pm

Piszę już na zaś, proszę mi tu nie spamować. :P
Image

Image

Gadu-gadu: 44945409

User avatar
SaSTrooP
Site Admin
Posts: 787
Joined: Mon Aug 01, 2011 10:26 pm

Re: Ogłoszenia GM-owskie sesji VII

Post by SaSTrooP » Sat Mar 12, 2016 1:04 am

Informuję niniejszym, że pokazał się nowy arkusz w wersji 7.0.

Do pobrania w odpowiednim temacie działu "Gra Główna" ;)
Changelog jest uaktualniony.

Ares
Gracz
Posts: 507
Joined: Sat Oct 13, 2012 5:01 pm

Re: Ogłoszenia GM-owskie sesji VII

Post by Ares » Sun Mar 20, 2016 7:11 pm

Okej, widzę że jak nie macie bata nad głową, to się pierdolicie z robotą. Do 27 mają być zrobione zakupy, gówno mnie interesuje jak to zrobicie, macie się zgłosić do mnie kiedy macie czas. Do 30 mają być wysłane już armie. Jeżeli ktoś nie zrobi tego w podanych terminach, zaczyna BEZ ARMII i BEZ PIENIĘDZY. Dziękuję, do widzenia.
Image

Image

Gadu-gadu: 44945409

User avatar
rince
Game Master
Posts: 628
Joined: Mon Aug 01, 2011 11:21 pm

Re: Ogłoszenia GM-owskie sesji VII

Post by rince » Thu Mar 24, 2016 2:18 am

Podział obowiązków GM-ów:

Ares - GM główny. Organizuje eventy, zajmuje się wszelkimi kwestiami związanymi ze sprawami wewnętrznymi, polityką, dyplomacją, wszelkimi działaniami tajnymi i nielegalnymi, prowadzi organizacje międzynarodowe. Do niego odzywać się należy w sprawach dogadywania się z opozycją, tworzenia wywiadu, kontaktów z zagranicą i ogólnie wszystkich spraw które nie są w gestii GM-ów pomocniczych. Prowadzi bitwy i ogólnie konflikty sam lub wspólnie z SaSem. Koordynuje i w razie konieczności zmienia decyzje GM-ów pomocniczych.

Rince - GM gospodarczy. Pisze podsumowania gospodarcze, prowadzi doradztwo ekonomiczne, określa koszty i przewidywane zyski z przedsięwzięć gospodarczych, w tym umów międzynarodowych. Powyższe nie dotyczy KRWN, dla którego tym wszystkim zajmuje się Ares. Ares prowadzi też losowania do podsumowań gospodarczych.
Uwaga - jeśli ktoś ukrywa koszty tajnej działalności w przedsięwzięciu gospodarczym, powinien o tym powiadomić wyłącznie Aresa, który "dostosuje" wynik losowania tak, aby wzrost odpowiadał faktycznej sumie wydanej na oficjalny cel. Tym sposobem tajne wydatki pozostaną tajemnicą dla każdego oprócz Aresa i samego gracza.

SaSTrooP - GM arkuszowo - wojskowy. Obstawia wszelkie kwestie dotyczące arkusza, w tym parametrów pojazdów po modernizacji, rdzenia systemu gry, a także prowadzenie bitew i konfliktów samemu lub razem z Aresem, przy czym zajmuje się tylko sytuacjami w których gracz nie wykorzystuje żadnego posiadanego niejawnego potencjału militarnego.


Od każdej decyzji GM-a pomocniczego służy odwołanie do Aresa, oczywiście.


Jeśli któryś szanownych kolegów giemów ma jakieś uwagi co do powyższego, to niech sam wyedytuje albo uzgodni.

User avatar
SaSTrooP
Site Admin
Posts: 787
Joined: Mon Aug 01, 2011 10:26 pm

Re: Ogłoszenia GM-owskie sesji VII

Post by SaSTrooP » Thu Mar 24, 2016 2:59 am

Jeśli ktoś by miał wątpliwości to naturalnie GM pomocniczy nie ingeruje w sprawę, która może mieć większy niż wątły wpływ na państwo, na którym gra.

Ares
Gracz
Posts: 507
Joined: Sat Oct 13, 2012 5:01 pm

Re: Ogłoszenia GM-owskie sesji VII

Post by Ares » Fri Mar 25, 2016 10:32 pm

A, panowie, bym zapomniał, jako że macie problemy z liczbą ludzi, Ares Jezus WDF'a dorzuca wam 45% więcej ludzi. Amen.
Image

Image

Gadu-gadu: 44945409

User avatar
rince
Game Master
Posts: 628
Joined: Mon Aug 01, 2011 11:21 pm

Re: Ogłoszenia GM-owskie sesji VII

Post by rince » Sun Mar 27, 2016 3:17 am

UWAGA!
Kalkulator Zjadacza błędnie oblicza koszty kompanii przy zmianie profesjonalizacji.

Najprostszą metodą na uniknięcie błędu jest samodzielne obliczenie kosztów jednej kompanii po zmianie wynikającej z doktryny i wpisanie wyniku w rubrykę "bez doktryn".

Autor proszony jest o następującą zmianę formuł (przykład):
Jest

Code: Select all

(I22*(0,8+(D22*0,05)-(E22*0,05)))
Powinno być

Code: Select all

((I22*0,8)*(1+(D22*0,05)-(E22*0,05)))

User avatar
rince
Game Master
Posts: 628
Joined: Mon Aug 01, 2011 11:21 pm

Re: Ogłoszenia GM-owskie sesji VII

Post by rince » Thu Mar 31, 2016 12:45 am

Ponieważ widzę że ludzie zaczęli już tworzyć inwestycje tury 0, przypomnę podstawowe zasady, które dla nowych graczy mogą być nieoczywiste.

Przede wszystkim, inwestycje tury 0 reprezentują wydatki państwa na ładnych kilka lat wstecz przed rozpoczęciem gry. Co za tym idzie, każdy milion wydany teraz jest wart więcej, niż będzie już w turze pierwszej, gdyż jest on odzwierciedleniem kilku milionów wydanych w przeszłości.

Następnie, aby nie dawać forów graczom z dużymi budżetami militarnymi (które w końcu są militarne), nie warto wydawać więcej niż te sto-sto kilkadziesiąt milionów, gdyż nie zostanie to oddane we wzroście.

Kraje mało zarabiające mogą z czystym sumieniem przeznaczyć mniej, kilkadziesiąt milionów, a wzrost ich nie ominie gdyż u biedaków działa zawsze efekt niskiej bazy. To zresztą dotyczy też późniejszych inwestycji, już w czasie gry.
Możecie zresztą płacić ile chcecie, w tym nic, po prostu wszystko ma swoje konsekwencje ;)

Jeśli prowadzicie jakąś inwestycję o określonym koszcie (tj. nie program który można ciągnąć ile się chce, tylko konkret który kosztuje ileś i nie więcej, budowa fabryki np.) i chcecie tę inwestycję zamknąć w turze 0, zawsze lepiej wypytać GM-a ile to może całościowo kosztować. Jeśli to się nie stanie, GM określi czy niedopłaciliście czy przepłaciliście, i w tym pierwszym przypadku poda sumę konieczną na dokończenie, już w czasie gry.

Krukowi przypominam indywidualnie, że inwestycje u komunistów dają zwrot w kasie tylko jeśli są kierowane bezpośrednio w obszary przynoszące kasę, czyli produkcję, handel i usługi. Budowa dróg, mieszkań itp. kasy nie przyniesie, bo komunizm.

Ares
Gracz
Posts: 507
Joined: Sat Oct 13, 2012 5:01 pm

Re: Ogłoszenia GM-owskie sesji VII

Post by Ares » Mon Apr 04, 2016 9:19 pm

Halo, halo, halo, jak już wysłaliście mi swoje armie, to dawać inwestycje tury 0, na chuj czekacie. :P
Image

Image

Gadu-gadu: 44945409

Ares
Gracz
Posts: 507
Joined: Sat Oct 13, 2012 5:01 pm

Re: Ogłoszenia GM-owskie sesji VII

Post by Ares » Mon Apr 04, 2016 10:39 pm

Ludu WDF'a, wstawiajcie swoje armie, nie czekamy na Anubisa.
Image

Image

Gadu-gadu: 44945409

Ares
Gracz
Posts: 507
Joined: Sat Oct 13, 2012 5:01 pm

Re: Ogłoszenia GM-owskie sesji VII

Post by Ares » Wed Apr 13, 2016 12:54 am

Oy mates, wstawcie u siebie cały sprzęt posiadany i jego koszt całościowy utrzymania, najlepiej dla was będzie jeśli pojawi się to dziś (słownie dziś, 13 kwietnia 2016). Jeżeli się to nie pojawi, trudno, także sobie poradzę, jednakże każdy kto liczy na dobre zniżki na utrzymanie powinien to uczynić. I teraz dość oczywista sprawa, będę przeglądał cały sprzęt, czy poszczególne kategorie sprzętowe są jednakowego kalibru, czy są jednej "rodziny" i także suprajs suprajs, wejdzie do akcji poziom center logistycznych i magazynów uzbrojenia i zanim ktoś głupio spyta "ale dlaczego", to odpowiedzcie mi, gdzie jest łatwiej i taniej utrzymać sprzęt bojowy w gotowości? Pod chmurką, gdzie co chwila ktoś go rozkrada, niszczeje z powodów atmosferycznych, gdzie kompletnie nie ma przeglądu, czy raczej w dobrze wyekwipowanych magazynach pod czujnym okiem mechaników, którzy w najlepszych do tego warunkach utrzymują wasz sprzęt w gotowości bojowej? Dlatego też radzę rozważyć już teraz bule dup, bo każdy będzie oceniany według tych samych kryteriów o których wspominałem. Tymczasem miłej nocy. :)
Image

Image

Gadu-gadu: 44945409

Ares
Gracz
Posts: 507
Joined: Sat Oct 13, 2012 5:01 pm

Re: Ogłoszenia GM-owskie sesji VII

Post by Ares » Sun Apr 24, 2016 3:02 pm

A, ludziska piszcie gdzie przeprowadzacie budowę danej inwestycji.

I żeby rozpocząć budowę CT, trzeba przynajmniej 100 milionów rzucić, w innym wypadku uznaję że się nie buduje. Dopiero jak 100 mln. wydacie, to schodzą wam tury do ukończenia.
Image

Image

Gadu-gadu: 44945409

User avatar
rince
Game Master
Posts: 628
Joined: Mon Aug 01, 2011 11:21 pm

Re: Ogłoszenia GM-owskie sesji VII

Post by rince » Sat May 07, 2016 6:05 pm

Uwaga uwaga.


Mamy 3 turę, więc przypominam i ogłaszam - po tej turze czynione będzie podsumowanie osiągnięć gospodarczych graczy. W związku z tym gracze proszeni są o zamieszczenie w postach podsumowań, co w zakresie gospodarki uczynili dla swoich krajów przez ostatnie 3 miesiące. Gracze którzy takich podsumowań nie zamieszczą będą traktowani pobieżnie i może się okazać, że niesprawiedliwie.

Ares
Gracz
Posts: 507
Joined: Sat Oct 13, 2012 5:01 pm

Re: Ogłoszenia GM-owskie sesji VII

Post by Ares » Sat May 07, 2016 8:20 pm

I nie wyskakujcie z spiskowymi teoriami dziejów, bo to WSZYSTKICH dotycz i KAŻDY będzie dostawał buta na dupsko, najpierw ode mnie, gdy będę robił losowania, a później od Rinca, który będzie ustalał ich efekty, więc lepiej żeby było wszystko ładnie i czytelnie. Dla przypomnienia, podsumowanie gospodarcze, powinno zawierać wszystko co zrealizowano dla poprawy ekonomii swojego państwa, powinny się tam zawrzeć wszystkie skończone/realizowane inwestycje.
Image

Image

Gadu-gadu: 44945409

Ares
Gracz
Posts: 507
Joined: Sat Oct 13, 2012 5:01 pm

Re: Ogłoszenia GM-owskie sesji VII

Post by Ares » Tue May 10, 2016 12:44 pm

Ludzie, za przeproszeniem, ogarnijcie się do kurwy nędzy, co tu się w ogóle odpierdala? Wcześniej każdy mało się nie spuszczał przed sesją, pierdolił co to nie będzie robił, a teraz kurwa co? Posty na pół A4? W ostatniej chwili? Co, nie macie co robić czy lenistwo się w was już odezwało? Spójrzcie się na IV i V sesje, widzicie jakie tam posty są? Teraz spójrzcie na wasze obecne, jak wchodzę na główną to się wstydzę że to GMuje. Oczywiście nie mam pretensji do ludzi którzy wkładają prace w swoje posty, z Bocianem na czele. Nie będę mówił kto ma się ogarnąć, kto nie, bo to widać po postach.
Image

Image

Gadu-gadu: 44945409

Ares
Gracz
Posts: 507
Joined: Sat Oct 13, 2012 5:01 pm

Re: Ogłoszenia GM-owskie sesji VII

Post by Ares » Wed May 11, 2016 12:14 am

A, dość ważna sprawa, nie edytujecie postów które piszecie, choćbyście mieli tam ort za ortem, to co dajecie to wypowiedzi które już poszły, nie można edytować przeszłości i tego się trzymajmy, wcześniej przymykałem na to oko, ale skala problemu wzrosła, toteż koniec z tą praktyką, 10 razy się zastanówcie co piszecie.
Image

Image

Gadu-gadu: 44945409

User avatar
rince
Game Master
Posts: 628
Joined: Mon Aug 01, 2011 11:21 pm

Re: Ogłoszenia GM-owskie sesji VII

Post by rince » Wed May 18, 2016 12:42 am

Na przyszłość - piszcie ludzie w podsumowaniach gospodarczych kwoty ZAWSZE, nawet jeśli są w tym samym poście wyżej, bo Ares jak robi losowania to kopiuje z samych podsumowań, a potem ja muszę szukać. Co jest diablo upierdliwe.

Ares
Gracz
Posts: 507
Joined: Sat Oct 13, 2012 5:01 pm

Re: Ogłoszenia GM-owskie sesji VII

Post by Ares » Tue Jun 07, 2016 12:05 pm

Prosił bym abyście wpisali w końcu rozmieszczenie swoich jednostek, bo większość z was tego nie zrobiła.
Image

Image

Gadu-gadu: 44945409

Ares
Gracz
Posts: 507
Joined: Sat Oct 13, 2012 5:01 pm

Re: Ogłoszenia GM-owskie sesji VII

Post by Ares » Mon Jul 11, 2016 10:51 pm

Dobra, widzę że sesja umarła śmiercią naturalną. Dziękuje więc wszystkim za poświęcony czas, oficjalnie zamykam najkrótszą sesję WDF w historii.
Image

Image

Gadu-gadu: 44945409

Locked