When Diplomacy Fails

When Diplomacy Fails jest grą ekonomiczną, militarną i polityczną...
FAQ :: Search :: Members :: Groups :: Register
Login
It is currently Tue Aug 21, 2018 4:26 pm



Post new topic Reply to topic  [ 372 posts ]  Go to page Previous  1 ... 11, 12, 13, 14, 15   
Author Message
 Post subject: Re: [GRA] When Diplomacy Fails - Temat Główny
PostPosted: Fri Feb 15, 2013 10:27 am 
Offline
Gracz
User avatar

Joined: Tue Aug 02, 2011 4:28 pm
Posts: 375
KOION HELLENON:

Uzupełnienie nr.2 tury 27:

-Dwa dni temu, wczesnym rankiem policja wraz z jednostkami anty terrorystów, zajęła amabasadę Altdorfską w Hellon. Zatrzymano około 16 osób oraz zarekwirowano dokumenty i całe mienie. Altdorfczycy,zwani teraz terrorystami, zostali nastepnie przewiezieni do więzienia gdzie zaczekają na dalsze decyzje o ich losie.


Komentarz dotyczący doniesień o rozbiorze Afrenii.
„Wspomniane dowody na rozmowę między Koionem a Altdorfem o rozbiorze Afrenii, są krótko mówiąc propagandą, mającą na celu podzielenie naszego narodu, który pogrążając się w wewnętrznym konflikcie odstąpiłby od wojny z Północą. Otóż nic mi nie wiadomo o takiej rozmowie, ale jeżeli rzeczywiście Altdorf posiada niepodważalne dokumenty, rozpocznę dochodzenie w tej sprawie, jednak jedną rzeczą jaka świta w głowie każdego śledzącego sprawy polityczne, jest fakt, że takowa rozmowa, jeżeli się wydarzyła to za rządów Metaxasasa. Jednak ten rozdział mamy już za sobą, a wyciąganie informacji z czasów byłych prezydentów i przywódców, dodatkowo zmieniając dla opini publicznej daty takowych wydarzeń i zakrzywiając prawdę, to nic innego jak wprowadzanie w błąd, po to aby samemu wyjść na bohatera. Altdorf jeżeli posiada jakiekolwiek nagranie, to jest ono sfałszowane. Nikt bowiem, żaden przywódca nie prowadziłby takich rozmów przez telefon czy inny sposób który można łatwo nagrać, nawet były prezydent Koionu nie był tak głupi, aby prowadzić takie rozmowy przez niezabezpieczone linie czy inne sposoby które mogłyby przedostać się do nieupoważnionych osób, dlatego też tymbardziej podważa to wiarygodność czy nawet samo istnienie takowych materiałów o których usłyszało ZPA, a to kolejny dowód, że wierzą w słowa a nie w fakty.”

_________________
Izmahir Aziz - Przywódca Islamskiej Republiki Takistanu


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: [GRA] When Diplomacy Fails - Temat Główny
PostPosted: Sun Feb 17, 2013 7:38 pm 
Offline
Site Admin
User avatar

Joined: Mon Aug 01, 2011 10:26 pm
Posts: 784
Dobra, tych postów tutaj kilka było, a już się dzieje, więc cóż :P

KOION:
- Wiele społeczeństwo może wytrzymać, ale akcja Altdorfu to po prostu urwała dupę nawet Zielonym. Z oporami, ale społeczeństwo zaczyna wypowiadać się otwarcie, że Koion powinien wejść do tej wojny i uspokoić Altdorf raz na zawsze
- Z drugiej zaś strony nadal jest pewien opór, wejście lotnictwa do wojny daje -0,1 poparcia dla prezydenta, ale nie rusza dumy narodowej
- Ludzie średnio kupują śpiewkę, że tej rozmowy telefonicznej nie było, ale info, że "za Metaxasasa" jako tako ich uspokaja i dlatego tylko -0,1 do dumy I poparcia

ALTDORF:
- Ponowne natężenie konfliktu zbrojnego mobilizuje część osób. Zyskujesz 19 chętnych do wojska (liczba 99,7 :P)
- Pewnych rzeczy nie da się ukryć. Twoje społeczeństwo MUSI już wiedzieć o niedawnych nalotach, które zabiły niemało, a i straty finansowe są przeogromne, podczas gdy wróg najwidoczniej nie poniósł strat. I to daje ci -0,1 poparcia i aż -0,3 dumy narodowej. Altdorfowi dowalono i ludzie są ostro wkurwieni. Chcą szybkiej i skutecznej zemsty
- Ludzie pytają się gdzie jest Thorvald Kross i epicka obrona powietrzna, która niedawno "strategicznie zwyciężyła nad Marawi"

Afrenia jest ogólnie podsumowana, wiemy co się dzieje.

_________________
MISTRZ GRY


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: [GRA] When Diplomacy Fails - Temat Główny
PostPosted: Sun Feb 17, 2013 9:43 pm 
Offline
Gracz
User avatar

Joined: Tue Aug 02, 2011 4:28 pm
Posts: 375
KOION HELLENON


Uzupełnienie techniczne tury 27:

Przenoszę 1x BM-21 Grad z Kompani "Dionizos" do rezerwy, na miejsce wyrzutni podpinam do kompani SA-15 Gauntlet.

_________________
Izmahir Aziz - Przywódca Islamskiej Republiki Takistanu


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: [GRA] When Diplomacy Fails - Temat Główny
PostPosted: Mon Feb 18, 2013 6:12 pm 
Offline
Gracz
User avatar

Joined: Mon Mar 05, 2012 11:51 pm
Posts: 304
Republika Zekistanu: Tura 27
Przywódca: Marszałek Mohhamad Ifahizir
Gracz: RealCombat
Zasoby Ludzkie: 123 + 45 = 168
Finanse: 90,3mln + 3mln = 93,3mln
Stolica: Athos (Siedziba Rzadu na uchodztwie)
Data: Marzec 2015
------------------------------
Zek al-Haban:

Bombardowania Altdorfu
Quote:
W ciągu kilku ostatnich dni połaczone sily powietrzne Koalicji dokonaly bombardowan strategicznych obiektow wojskowych w prowincji Burgland. W wyniku których doszczetnie zniszczona zostala tamtejsza fabryka wojskowa oraz powaznie uszkodzono jedna z baz wojskowych, gdzie wybuchly sklady amunicyjne oraz paliwowe, których wybuch w poznych godzinach nocnych prawdopodobnie obudzil cala prowincje. Straty opiewaja na dziesiatki milionow dolarów. Pozostalosci Altdorfskiego lotnictwa baly sie nawet zdradzic swojego istnienia, i jedynie obrona naziemna spowodowala straty wsrod sil zadaniowych. Bezzalogowy WZ-2000, ktory pelnil role rozpoznania oraz namierzania celow zostal zestrzelony w wyniku bardzo niekorzystnego zbiegu okolicznosci, ktory pozwolil przestarzalemu systemowi SA-3 na trafienie bezzalogowca. Straty zostana natychmiastowo uzupelnione zas sama operacja jest ewidentnym przykladem iz nawet mimo tego ze nasze sily ladowe nie sa w stanie na ta chwile dosiegnac Altdorfu, chroniacego sie za "neutralna" Afrenia która nie przepuszcza wojsk koalicji poniewaz "boi sie o swoja niezaleznosc" a jednoczesnie traci ja wpuszczajac w swoje granice wojska Altdorfu, to mimo wszystko Altdorf nie jest i nie bedzie bezpieczny

------------------------------
Podsumowanie:
+12mln - Psychika Żołnierza do Karzegistanu
-12mln - 1x WZ-2000
------------------------------
Pozostalo: 93,3 mln USD
------------------------------

_________________
Image
Prezydent Prezydent Bator Ollnyte - Republika Afrenii
GG: 37242193


Last edited by RealCombat on Mon Feb 18, 2013 7:23 pm, edited 1 time in total.

Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: [GRA] When Diplomacy Fails - Temat Główny
PostPosted: Mon Feb 18, 2013 7:21 pm 
Offline
Gracz
User avatar

Joined: Mon Mar 05, 2012 11:51 pm
Posts: 304
Szejkanat Karzegistanu: Tura 27
Przywódca: szejk Hamir I Hassabi
Gracz: RealCombat
Fundusze: 143,97mln + 3x10mln - 3x3,58mln = 163,23mln USD
Zasoby Ludzkie: 34 + 20 - 54 = 0
Data: Grudzien 2014
------------------------------
Podsumowanie:
Psychika Żołnierza -40mln +12mln dla Republiki Zekistanu RAZEM: -52mln
Fazy Operacji -60mln +10mln dla Koion Hellenon RAZEM: -70mln
2x ALARM -18mln
------------------------------
Pozostalo: 23,23 mln USD
------------------------------

_________________
Image
Prezydent Prezydent Bator Ollnyte - Republika Afrenii
GG: 37242193


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: [GRA] When Diplomacy Fails - Temat Główny
PostPosted: Tue Feb 19, 2013 9:38 pm 
Offline
Site Admin
User avatar

Joined: Mon Aug 01, 2011 10:26 pm
Posts: 784
KONIEC TURY 27 (MARZEC)

TVN24

Quote:
Palikot: Altdorf dostaje po dupie, Altdorf łowi ryby
Odnosząc się do aktualnej sytuacji na terenie Morza Karmazynowego, poseł Janusz Palikot jak zwykle wyraził się dosadnie: "Altdorf nic sobie nie robi z faktu, że - bądźmy szczerzy - dostaje po dupie, Altdorf jest bardziej zajęty łowieniem ryb aniżeli próbą wygrania wojny", mówił poseł. Jednocześnie wyraził zadowolenie z takiego obrotu spraw: "Głupota tego kraju jest dobra dla Zekistanu, ponieważ jakkolwiek Zekistan zerwał z nami powojenne więzi, to wciąż rodzaj naszego sojusznika, naszego przyjaciela. Cieszę się, że Polska nie jest wkręcona w ten konflikt, ale myślę, że duchowo Polska jest z naszym partnerem."

_________________
MISTRZ GRY


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: [GRA] When Diplomacy Fails - Temat Główny
PostPosted: Tue Feb 19, 2013 9:41 pm 
Offline
Site Admin
User avatar

Joined: Mon Aug 01, 2011 10:26 pm
Posts: 784
POCZĄTEK TURY 28 (KWIECIEŃ)

Panowie, nie ma podsumowania gospodarczego z prostej przyczyny i piszę to teraz dupnym fontem: o ile nie zmienię zdania, tura 30 będzie ostatnią turą tej sesji. Pamiętajcie o tym, że dopiero zakończenie sesji jest "wiążące", dlatego nie radzę w tych trzech turach robić nic, co postawiłoby was na jedną kartę, bo będzie to odpowiednia ujęte w epilogu.

_________________
MISTRZ GRY


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: [GRA] When Diplomacy Fails - Temat Główny
PostPosted: Wed Feb 20, 2013 6:06 pm 
Offline
Gracz
User avatar

Joined: Tue Aug 02, 2011 4:28 pm
Posts: 375
Image


Koion Hellenon - Tura 28
Gracz-Dark Anubis
Ideologia- Izolacjonizm
Przychód na turę-159.7mln(50% na środki publiczne,pozostaje 79.8mln)
Budżet- 0.7mln+79.8mln=80.5mln+10mln(od Zekistanu)=90.5mln
Przyrost Naturalny- 13 (obecnie ilość cywilów 380)
Stolica- Hellon
Data: Kwiecień 2015




Wiadomości "Głos Hellenonu”



Koiońskie Orły nad Altdorfem.

Pod koniec zeszłego miesiąca, nasze asy przestworzy dołączyły do akcji lotniczej na terytorium Altdorfu. Nasza eskadra zabezpieczała niebo, podczas szybkiego ataku pozostałych jednostek lotniczych koalicji na strategiczne cele naziemne Rzeszy. W ataku zniszczona została całkowicie fabryka w prowincji Burgland, w której produkowano bardzo ważne dla nordów, transportery kołowe Sleipnir. Dodatkowo poważnemu uszkodzeniu uległa baza wojskowa wroga, akcja okazała się niezwykle udana i zadała Altdorfowi poważny cios. Jesteśmy dumni z naszych pilotów którzy dzielnie czuwali nad powodzeniem bombardowań, strzegąc sojuszników przed wrogiem.



Podsumowanie:
-9mln na utrzymanie sprzętu.
-22.5mln na budowę Koiońskiego Centrum Technologicznego, 162.5/200mln
-2mln na dofinansowania turystyki
-10mln na budowę bazy wojskowej i osiedli Zekistańskich, 46/80mln
-19mln na doktrynę; 110/110mln, „Straż Przednia” ukończona w nstępnej turze.
-18mln dla Zekistanu za rakiety ALARM.
-5mln naprawa lotniska w Athos, 5/35mln
Pozostało:
5mln i 380 ludzi

_________________
Izmahir Aziz - Przywódca Islamskiej Republiki Takistanu


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: [GRA] When Diplomacy Fails - Temat Główny
PostPosted: Sat Feb 23, 2013 11:11 am 
Offline
User avatar

Joined: Thu May 31, 2012 9:01 am
Posts: 105
Republika Devrekani - tura 28

Gracz: von Mansfeld
Ideologia: Liberalizm
Socjal: 32.5%
Przychód miesięczny: 119.833 mln – 38.94806 mln (32.5% socjal) – 8.92494 mln (sprzęt) = 71.96 mln
Budżet początkowy (przed tą turą): 8.98 mln
Przyrost naturalny: 13 ludzi (542 + 13 = 555)
Stolica: Hevropolis


Quote:
Bahman TV!
Drony w Devrekańskiej Armii Ognia?
Drony, czyli bezzałogowe aparaty latające, to nowoczesność. Podczas niedawnego, udanego nalotu nad Kraj Wissenlandzki zastosowano tego typu aparaturę w celach zwiadowczych. Gdyby nie dron armii zekistańskiej, tak skuteczny namiar na fabrykę wojskową w Burglandze nie byłby możliwy. Przy umiejętnie przeprowadzonym zwiadzie, to ów bezduszna aparatura staje się celem ataków obrony przeciwlotniczej, a nie znacznie droższy samolot wraz z jego pilotem.

Ministerstwo Obrony Devrekanńskiej zamówiło z Izraela zwiadowczy bezzałogowy aparat latający IAI Eitan, który będzie wspierał zarówno działania lotnictwa, jak i sił lądowych. Ma on w działaniach Koalicji Anty-Altdorfskiej zastąpić zestrzelony nad Seelandem aparat latający Guizhou WZ-2000 należący do armii Republiki Zekistanu.

Naprawy w marynarce wojennej?
Po siedmiu miesiącach od ataku terrorystów z Wissenlandu na okręty devrekańskie, MOD podjęło decyzję o rozpoczęciu prac nad przywróceniem funkcjonalności korwety klasy Parchim. Jak informuje rzecznik Ministerstwa, zajęto się naprawą jednostki ze względu na realizację ONZ-owskiej misji blokady morskiej Kraju Wissenlandzkiego. Na pytanie "Dlaczego dopiero teraz?" odpowiedział, że znalazły się fundusze na ten cel, bez konieczności mocnego nadwyrężania środków publicznych.


Skoro naprawiam tego Parchima, to uzupełniem (w końcu) jego stan osobowy, do pełna (60). Czyli 6 osób idzie z rezerw ludzkich. Mam do dyspozycji 549 ludzi.

Kupuję IAI Aitan (błąd nazwy w arkuszu, powinno byc Eitan), ze 10% standardową zniżką od Izraela

Modernizuję kolejne 9 x Otokar Cobra do standardu Otokar Cobra D-1A

Finanse:
Dostępne: 8.98 mln + 71.96 mln = 80.94 mln
Inwestycje:
- 4.05 mln na modernizację 9 x Otokar Cobra, na 9 x Otokar Cobra D-1A
- 30 mln na doktrynę defensywną Straż Przednia; 110/110 mln; efekty w następnej turze
- 5 mln na wsparcie inwestycji w uprawy biomasy (rolnictwo pod specjalizację biomasy)
- 5 mln na wsparcie inwestycji w bioreaktory i rafinerie biopaliwowe (przemysł biopaliwowy)
- 16.2 mln za 1 x IAI Aitan
- 12.75 mln na naprawę korwety typu ASW Parchim class (1. Arta Aban); 12.75/40 mln
- 6.94 mln w osiedla dla Zeków; 14.74/70 mln
Zostaje: 1 mln

_________________
Król Orlando I, król Królestwa Południowego Sahrani

GG: 179228


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: [GRA] When Diplomacy Fails - Temat Główny
PostPosted: Mon Feb 25, 2013 1:20 am 
Offline
Game Master
User avatar

Joined: Mon Aug 01, 2011 11:21 pm
Posts: 619
Rzesza Altdorfu - tura 28

Gracz: Rince
Ideologia: Nacjonalizm, interwencjonizm
Przychód miesięczny:
Altland: 112,262 mln.
Küsteland (d. Karzegistan): 18,1 mln.
Niederland (d. Zekistan): 11,452 mln.
Przedsiębiorstwa państwowe: 15 mln.
Razem: 156,814 mln.
Budżet: 5,038 mln.
Przyrost naturalny: 42 ludzi
Stolica: Wissenland



Altdorfer Beobachter:
Quote:

Zdrada Koionu
Prezydent Koion Hellenonu Varbeios zdecydował o postawieniu swojego kraju przeciwko Rzeszy. Pomimo prób nawiązania rozmów i propozycji pokojowych, zdecydował się na pełną konfrontację. Rozpoczął też kampanię oszczerstw przeciw Afrenii, krajowi przeciwko któremu występował od długiego czasu, zarówno nakładając embargo, przekręcając nazwę kraju, jak i proponując Rzeszy rozbiór jego terytorium. Oszczerstwa mają oczywiście na celu próbę usprawiedliwienia przyszłej agresji na Afrenię. Siły Altdorfskie mając na celu zarówno ochronę niepodległości Afrenii jak i obronę terytorium Rzeszy umacniają się w tej chwili w rejonach granicy Koiońsko - Afreńskiej.
Największym niebezpieczeństwem ze strony Koionu jest jego flota lotnicza, licząca sobie 6 myśliwców. To właśnie udział Koionu umożliwił atak lotniczy na nadbrzeżne prowincje Rzeszy. Jednak już w trakcie uderzenia dotarły drogą morską do Altdorfu dwie wyrzutnie przeciwlotnicze S-125 Newa (znane także jako SA-3 Goa). Natychmiast po przybyciu zostały one użyte, niszcząc Zekistańską jednostkę rozpoznawczą i tym samym kładąc kres nalotom.
Kontynuując ulepszanie Altdorfskiej obrony przeciwlotniczej, zamówiono nowocześniejszą i skuteczniejszą wyrzutnię 9K33 Osa (SA-8 Gecko). Zakupy będą kontynuowane.

Zwiększenie liczebności Kompanii Pomocniczych
Liczba żołnierzy w 1. Hilfkompanie "Loki" i 2. Hilfkompanie "Sköll" został zwiększona do 130 osób. Zapewni to większą elastyczność i odporność na straty tych związków taktycznych.


Finanse:

Budżet: 161,852 mln.
Cele socjalne - 33 mln. (21,04%)
Program "Sicheren Himmel" - 60 mln
Koszt utrzymania sprzętu - 9,09 mln.
4,2 mln. za 3 Sleipniry A2
3,2 mln. za 1 AH-1
22 mln. za 1 Geri A2
Program Niezależności Gospodarczej - 6 mln
Program Aktywizacji Nowych Terytoriów - 7 mln.


Program "Sicheren Himmel":
Stan środków na początek miesiąca - 73,6 mln.
Produkcja 1 Gungnir A1 - 14,6 mln.
Zakup 1 SA-8 od Kuby - 56,8 mln.
Pozostało na koniec miesiąca - 2,2 mln.

Pozostaje:
15,362 mln.
210 ludzi

_________________
Gen. Miguel Richardez
Prezydent Demokratycznej Republiki Sahrani

Nie będzie litości dla wrogów wolności
gg 2745642


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: [GRA] When Diplomacy Fails - Temat Główny
PostPosted: Fri Mar 01, 2013 5:31 pm 
Offline
Site Admin
User avatar

Joined: Mon Aug 01, 2011 10:26 pm
Posts: 784
KOION:
- Ludzie dobrze znoszą debiut pilotów Koiońskich. Uważają, że dobrze jest, by pomścić swojego zabitego oraz rannych w ataku terrorystycznym

Tak poza tym to nic zmieniającego cokolwiek. Więc zamykam.

_________________
MISTRZ GRY


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: [GRA] When Diplomacy Fails - Temat Główny
PostPosted: Fri Mar 01, 2013 5:36 pm 
Offline
Site Admin
User avatar

Joined: Mon Aug 01, 2011 10:26 pm
Posts: 784
KONIEC TURY 28 (KWIECIEŃ)

Ludzie, w tej turze tak dramatycznie mało się działo, że aż nie ma o czym pisać. I w zamknięciu i w otwarciu...

_________________
MISTRZ GRY


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: [GRA] When Diplomacy Fails - Temat Główny
PostPosted: Fri Mar 01, 2013 5:39 pm 
Offline
Site Admin
User avatar

Joined: Mon Aug 01, 2011 10:26 pm
Posts: 784
POCZĄTEK TURY 29 (MAJ)

2 tury do zakończenia sesji, chyba, że coś się wydarzy co będzie wymagało wydłużenia. Wszyscy nadal mają co robić, więc bez eventów.

_________________
MISTRZ GRY


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: [GRA] When Diplomacy Fails - Temat Główny
PostPosted: Tue Mar 05, 2013 6:34 pm 
Offline
Gracz
User avatar

Joined: Tue Aug 02, 2011 4:28 pm
Posts: 375
Image


Koion Hellenon - Tura 29
Gracz-Dark Anubis
Ideologia- Izolacjonizm
Przychód na turę-159.7mln(40% na środki publiczne,pozostaje 95.8mln)
Budżet- 5mln+95.8mln=100.8mln+15mln(od Devrekani)=115.8mln
Przyrost Naturalny- 13 (obecnie ilość cywilów 393)
Stolica- Hellon
Data: Maj 2015


Wiadomości „Głos Hellenonu”



Nasze własne Centrum.
W tym miesiącu ukończone zostało nasze Centrum Technologiczne. Po dwóch próbach modernizacji naszego sprzętu w innych krajach, w końcu te zadania będą możliwe u nas. Nasi specjaliści przystąpią do opracowania AK-74 HM-1. Koszt wyniesie 50mln i tym razem bez żadnej marży.



Podsumowanie:
-9mln na utrzymanie sprzętu.
-37.5mln na budowę Koiońskiego Centrum Technologicznego, 200/200mln. Centrum Technologiczne gotowe.
-2mln na dofinansowania turystyki
-10mln na budowę bazy wojskowej i osiedli Zekistańskich, 56/80mln
-Doktryna „Straż Przednia” ukończona.
-30mln naprawa lotniska w Athos, 35/35mln, naprawa ukończona.
- 25mln na AK-74 HM-1; 25/50mln
Pozostało:
2.3mln i 393 ludzi

_________________
Izmahir Aziz - Przywódca Islamskiej Republiki Takistanu


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: [GRA] When Diplomacy Fails - Temat Główny
PostPosted: Wed Mar 06, 2013 12:07 pm 
Offline
User avatar

Joined: Thu May 31, 2012 9:01 am
Posts: 105
Republika Devrekani - tura 29

Gracz: von Mansfeld
Ideologia: Liberalizm
Socjal: 32.5%
Przychód miesięczny: 119.833 mln – 38.94806 mln (32.5% socjal) – 8.92494 mln (sprzęt) = 71.96 mln
Budżet początkowy (przed tą turą): 1 mln
Przyrost naturalny: 13 ludzi (549 + 13 = 562)
Stolica: Hevropolis


Quote:
Bahman TV!
Karzegistan szkoli naszych żołnierzy
Na mocy współpracy sojuszniczej Republiki Devrekani z Szejkanatem Karzegistanu, przez dwa miesiące instruktorzy karzegistańscy będą szkolić naszych żołnierzy w metodach realizowania operacji w działaniach ofensywnych oraz kontrofensywnych. Ma to dopełnić wyszkolenie żołnierza devrekańskiego, opierającego się dotąd na skutecznym niedopuszczaniu do przejęcia terytorium przez przeciwnika. Dzięki temu, nasi żołnierze będą równie dobrze wyszkoleni, jak wojacy z sąsiedniego Koionu.

Budowa lotnictwa wojskowego - sezon drugi. Na razie tylko dodatkowy samolot?
Ministerstwo Obrony Devrekańskiej podpisało kontrakt z Izraelem o zakup kolejnego samolotu myśliwsko-bombowego Kfir C2, wyposażonego dokładnie w ten sam nowoczesny sprzęt, co kupione dwa Kfiry pięć miesięcy temu - w tym nowoczesne rakiety typu powietrze-powietrze Python-3.


Kupuję jednego Kfir C2 z 30 mm M39, Python, Python. Umowa rozłożona na dwa raty, czyli po połowie wartości. Zniżka od Izraela nadal 10%, USA - 0%.

Modernizuję kolejne 9 x Otokar Cobra do standardu Otokar Cobra D-1A

Finanse:
Dostępne: 1 mln + 71.96 mln = 72.96 mln
Inwestycje:
- 4.05 mln na modernizację 9 x Otokar Cobra, na 9 x Otokar Cobra D-1A
- 30 mln na doktrynę ofensywną Fazy Operacji, plus 10 mln dla Szejkanatu Karzegistanu; 30/60 mln; 1/2 tury
- 22.385 mln na Kfir C2 [30 mm M39, Python, Python],; 22.385/44.77 mln
- 5.635 mln na naprawę korwety typu ASW Parchim class (1. Arta Aban); 18.385/40 mln
Zostaje: 0.89 mln

_________________
Król Orlando I, król Królestwa Południowego Sahrani

GG: 179228


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: [GRA] When Diplomacy Fails - Temat Główny
PostPosted: Thu Mar 07, 2013 1:38 am 
Offline
Site Admin
User avatar

Joined: Mon Aug 01, 2011 10:26 pm
Posts: 784
KONIEC TURY 29 (MAJ)

Sudetische Zeitung
Quote:
Niemal dwa i pół roku minęło, gdy Morzem Karmazynowym poczęły wstrząsać kryzysy, wojny i afery. Śmierć poniosło wiele osób, doszło nawet do tego, że państwowość utraciły niektóre narody. Po tym okresie, okresie ciągłego strachu, należy spytać się lokalnych historyków co oni sądzą o latach 2013-2015...

_________________
MISTRZ GRY


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: [GRA] When Diplomacy Fails - Temat Główny
PostPosted: Thu Mar 07, 2013 1:40 am 
Offline
Site Admin
User avatar

Joined: Mon Aug 01, 2011 10:26 pm
Posts: 784
POCZĄTEK TURY 30 (OSTATNIA)

W tej turze nie ma walki, nie ma też raczej wydarzeń pokoju inwestycji (chyba, że ktoś bardzo musi...). Tym razem chcę, by wszyscy gracze, którzy dotrwali do końca, opisali swoje największe sukcesy i porażki, jakie dokonali lub popełnili w okresie tych 29 miesięcy. Spokojnie, jak ktoś wypisze więcej błędów to - nawet jeśli zostaną uwzględnione w podsumowaniu ogólnym - nie wpłyną jakoś negatywnie na te podsumowanie, wiec można być szczerym i krytycznym :P

_________________
MISTRZ GRY


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: [GRA] When Diplomacy Fails - Temat Główny
PostPosted: Fri Mar 08, 2013 12:39 pm 
Offline
User avatar

Joined: Thu May 31, 2012 9:01 am
Posts: 105
Republika Devrekani - podsumowanie

Ogólnym założeniem grania Republiką Devrekani było takie, aby nie wdawać się w niepotrzebne konflikty zbrojne - a w zasadzie ograniczyć je możliwie do minimum czy nawet do zera - nie być prowodyrem jakiejś większej wojny. Poza tym, chciałem solidnie rozwinąć gospodarkę devrekańską, głównie pod kątem przemysłu i ewentualnie sektora usług. Cel - "Szwajcaria" Morza Karmazynowego, no, może bez bankowości.

Quote:
Sukcesy:
- Udało mi się nie stoczyć jakiejkolwiek bitwy z udziałem wojsk lądowych.
- Ładnie wzrosły dochody miesięcznie, bo o 27,833 mln w skali 20 tur (8-27 tury), czyli z 92 mln do 119.833 mln - i to licząc 9 mln z przedsiębiorstw państwowych. Daje to 23,226% wzrostu w skali 20 miesięcy, jeśli pominąć dochody z państwówek, to nawet 25,112%. Gdyby po 27 turze było podsumowanie gospodarcze, pewnie zyskałbym trochę więcej.
- Cel stworzenia "trzeciej siły gospodarczej Morza Karmazynowego" udał się. Nawet jeśli go było widać tylko w dochodzie miesięcznym.
- Jako takie zabezpieczenie energetyczne Devrekani - elektrownia wodna przepływowa oraz mała elektrownia słoneczna. Dało się zrobić więcej (bez atomu), z drugiej strony premia tylko +0.7% za małą elektrownię słoneczną wiele mówi na temat potrzeb energetycznych tego kraju.
- Ogólny SEP jest odrobinę wyższy od Ogólnego SEPu koiońskiego.
- Mimo rozpoczęcia gry dopiero od 8 tury (i popełnieniem umiarkowanych faili inwestyyjnych w 8-9 turach), dałem radę jako tako zmodernizować armię - wprowadzić ze trzy doktryny, zmodernizować Galile i Otokary Cobra, nawet UAV przypałętał się na koniec gry. Gdybym zaczął rozgrywkę od początku, to - zakładając, że Koion nie zorganizowałby zamachu dokładnie 10 tur później - to miałbym co najmniej jedną doktrynę więcej (czyli na koniec gry niemal identyczny zestaw co Koion).
- Ogólnie, na plus zasługuje to, że mimo rozpoczęcia sensownej gry dopiero od 10 tury (formalnie od 8. tury, ale dwie pierwsze tury były sensowne w moim wykonaniu, można polemizować), zdołałem osiągnąć podobną miarę postępu co grający od początku IV edycji.
- Strategia "wet za wet" wobec Koionu powiodła się, działała tak do 21 tury.
- Mimo polityki Korramdiego (patrz w Minusach), udało się na koniec gry wyjść z poparciem 1.2, dumą narodową 1.6

Ani plus, ani minus, bo w sumie to względne:
- Wojna powietrzna Altdorf - Devrekani. Z jednej strony zawiera elementy sukcesu, ponieważ: dwukrotnie zlikwidowałem siły powietrzne przeciwnika (za drugim razem ostał się tylko jeden MiG-21), za pierwszym razem w ten sposób zdecydowanie utrudniłem Altdorfowi ofensywę na Zekistan i Karzegistan. Z drugiej strony, jednak dwa razy straciłem całe lotnictwo jako takie, no i jeden Parchim ledwie unosi się na wodzie.
- Trochę znacząca pozycja Devrekani, jeśli chodzi o samo Morze Karmazynowe. Sam pomysł stworzenia lokalnej "potęgi morskiej" był dobry, ale jego wykonanie - złe. Dlatego ani plus, ani minus.

Minus:
- Zaprojektowanie armii na starcie. To chyba mój największy błąd w grze, większy nawet od kupna dwóch Parchimów czy polityki Dariusa Korramdiego. To, że same zmotoryzowane kompanie, to jeszcze pół biedy. Otokary Cobra w ogóle uratowały jakąkolwiek skuteczność (według zasad gry oraz rolpleya) wojska, zmarnotrawiłem 337.5 mln na pietnaście Merkav Mk I (gdybym za podobną cenę kupił tyle ile się da B1 Centauro, wyszedłbym na tym lepiej), nie wiem po co kupiłem dodatkowe sześć M109 155 mm, relatywnie słabo wykorzystałem swoich partnerów handlowych (zero kupionego sprzętu z Indii, między innymi). Do tego lotnictwo, również słabe (za niemal identyczną kasę zrobiłbym 4 x Kfir C2 z setem przechwytującym na Pythonach i wyszedłbym na tym lepiej mimo, iż to nie są stricte myśliwce roli przechwytującej).
- Polityka Dariusa Korramdiego, a szczególnie "sinusoida" jego poparcia o średniej amplitudzie 0,5 - 1,0. Napiszę wprost - nie wyszło mi granie transparetnym politycznie gościem, pragnącym głównie pokoju i spokoju, takim Donaldem Tuskiem po persku. Nawet jeśli z dziejowego punktu widzenia jego decyzje nie były najgorsze, to sam fakt balansowania jego popularności w społeczeństwie na poziomie trochę niższym niż 1,0 przez większość gry jest same w sobie poważnym błędem. Dodajmy do tego moje własne popełnianie kilku (mikro)błędów podczas śledztwa w sprawie zamachu w Behistun, i oto mamy obrazek.
- Kupno Parchimów. Nie było błędem kupno jakiegokolwiek. Błędem było kupno aż dwóch (zamiast np.: Sparviero obok pierwszego Parchima, albo wianuszka SURC/Combat Boat 90 w cenie drugiego Parchima). Teoretycznie zbudowanie silnej marynarki wojennej miało między innymi zdefiniować rzeczywiste stosunki Maldeny - Devrerkani, jednak po prostu A) za dużo na to wydałem w jednym czasie. B) za dużo zainwestowałem w korwety typu ASW, które w wydaniu Parchimów robią wyłącznie za radary oraz okręty potencjalnie zdolne do zatapiania okrętów podwodnych. Dodajmy do tego to, że afera w związku z Parchimami właśnie była tą, która spowodowała kłopoty Korramdiego z poparciem podczas połowy mojej gry.
- 50 mln na internet bezprzewodowy w Behistun i Hevropolis, tura 8. Komentarz zbędny.


Poniżej zestawienie wydatków gospodarczych, oraz wydatków stricte wojskowych Republiki Devrekani od 8 do 29 tury.

Quote:
Podsumowanie gospodarcze
Przemysł:
- 20 mln w kredyty na nowoczesny sprzęt rolniczy, dla rolników (8-9 tura)
- 14,32872 mln na dotacje dla nowych małych i średnich przedsiębiorstw devrekańskich. (11-12 tura)
- 30.25815 mln na wsparcie dla wszystkich inwestycji przemysłowych z dziedziny przemysłu mineralnego (13-18 tura)
- 30,25 mln na wsparcie dla wszystkich inwestycji przemysłowych z wybranych rodzajów przemysłu chemicznego (farmaceutyczny, farb i lakierów, włókien syntetycznych i sztucznych) (13-18 tura)
- 27 mln na wsparcie inwestycji w uprawy biomasy (rolnictwo pod specjalizację biomasy) - (25-28 tura)
- 27 mln na wsparcie inwestycji w bioreaktory i rafinerie biopaliwowe (przemysł biopaliwowy) - (25-28 tura)
Suma: 148.83687 mln

Technologie
- 2,0078 mln na stypendia dla najlepszych studentów oraz uczniów szkół średnich, w dziedzinach nauk ścisłych. (9 tura)
- 15,89436 mln w nowoczesny sprzęt naukowy do uniwersytetów, szkół technicznych. (9-10 tura)
- 6 mln w nowoczesny sprzęt specjalistyczny dla szpitali (10 tura)
- 8,4 mln na odnowienie i wyposażenie katedr uniwersyteckich z dziedziny nauk chemicznych i mineralogii (13 tura)
- 5,94 mln na specjalistów w dziedzinie nauk chemicznych i mineralogii (14 tura)
Suma: 32.24216 mln

Usługi:
- 50 mln w internet bezprzewodowy w miejscach publicznych w Hevropolis oraz Behistun (8-9 tura)
- 62.8756045 mln na projekt tzw. "kameralnych centrów handlowych". (15-24 tura)
Suma: 112.8756045 mln

Turystyka:
- 6 mln w dotacje i kredyty dla kurortów zimowych w związku z turystycznym sezonem zimowym (10 tura)
- 7,5 mln w kampanię reklamową "państwową" turystycznych kurortów zimowych w Devrekani (11 tura)
- 4,5 mln w dotacje na kampanie reklamowe firm prywatnych w zwiazku z turystycznym sezonem zimowym (11 tura)
- 5 mln na dotacje dotyczące przygotowań do turystycznego sezonu letniego (18 tura)
- 7.786 mln na wsparcie lokalnych samorządów odnośnie turystycznego sezonu zimowego (23 tura)
- 6 mln na kampanię reklamową mającą na celu przedstawić atrakcje turystyczne sezonu zimowego w Republice Devrekani. (24 tura)
- 5,73 mln na dotacje w lokalne samorządy dotyczące turystyki zimowej - (27 tura)
Suma: 42.516 mln

Pozostałe:
- 75 mln za elektrownię wodną przepływową Sivikos Dam (8-11 tura)
- 50 mln za małą elektrownię słoneczną Manavgat Solar Plant (19-21 tura)
- 40.05 mln za przeróbkę 89 x Otokar Cobra do 89 x Otokar Cobra D-1A (21-29 tura)
Suma: 165.05 mln

Przemysł + Technologie + Usługi + Turystyka + Inne = 507.5206345 mln (467.4706345 mln bez Otokarów)


Quote:
Podsumowanie wydatków wojskowych
Doktryny
- Psychika Żołnierza [80 mln] (10-12 tura)
- Umocnienia [95 mln] (16-19 tura)
- Straż Przednia [110 mln] (26-28 tura)
- Fazy Operacji [30 mln; niedokończone] (29 tura)
Suma: 315 mln

Sprzęt wojskowy
- 2 x Parchim class, korwety typu ASW [168 mln] (12-16 tura)
- 24 x M120 120 mm [8.64 mln] (17 tura, 22 tura)
- 1 x F-14 Tomcat z setem przechwytującym [77,52 mln] (21-22 tura)
- 24 x Otokar Cobra [39.744 mln] (23 tura)
- 2 x Kfir C2 z setem przechwytującym [89.54 mln] (24-25 tura)
- 4 x AGM-65 Maverick [11,2 mln] (25 tura)
- 1 x IAI Aitan [16,2 mln] (28 tura)
- Połowa ceny za 1 x Kfir C2 z setem przechwytującym [22.385 mln] (29 tura)
Suma: 433.229 mln

Modernizacje:
- Modernizacja Galil 5,56 mm na Galil-D Mk I [50 mln + 20 mln marży] (19-20 tura)
- Licencja modernizacyjna Otokar Cobra D-1A [20 mln] (21 tura)
- Przeróbka 89 x Otokar Cobra do 89 x Otokar Cobra D-1A [40.05 mln] (21-29 tura)
Suma: 130.05 mln (90 mln bez Otokarów)

Doktryny + Sprzęt + Modernizacje (bez Otokarów) = 838.229 mln


Quote:
Od 8 do 29 tury wydano:
Gospodarka + Wojsko + Modernizacje Otokarów Cobra = 1345.7496345 mln

_________________
Król Orlando I, król Królestwa Południowego Sahrani

GG: 179228


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: [GRA] When Diplomacy Fails - Temat Główny
PostPosted: Wed Mar 13, 2013 4:25 pm 
Offline
Game Master
User avatar

Joined: Mon Aug 01, 2011 11:21 pm
Posts: 619
To jadymy z Rzeszą.

Sukcesy:
Quote:

- Za generalny sukces uznaję politykę gospodarczą, choć nie całą. Biotechnologia ujdzie, ale dupy nie urywa, dobrze poszedł natomiast Altdorfer Markt i pochodne. Zajęło mi trochę czasu wczucie się w Altdorf pod tym względem. Natomiast przy tak śmiesznym procencie dochodów, który szedł na gospodarkę w Altdorfie, wyniki były zadowalające.

- Szczególnym sukcesem było przygotowanie kraju do embarga. Dzięki temu moja gospodarka nie zaliczyła gleby.

- Za sukces można też uznać okupione godzinami męczenia SaSa stworzenie własnej gamy sprzętu wojskowego, który acz nie zajebisty, nie odstawał jakoś bardzo od czołówki. Do pełni szczęścia brakowało tylko jakiegoś sensownego zestawu przeciwlotniczego.

- Dyplomatycznie całkiem nieźle poszło mi odbudowywanie pozycji Altdorfu po wojnie, metodą "kropla drąży skałę". Tzn. poszłoby, gdybym tego nie spierdolił zamachem w Athos. O tym w sekcji "Porażki" :P

- Wycofanie von Carlsteina oceniam jako całkiem niezły pomysł na tamten moment.

- Wojskowo - ofensywa na Karzegistan (to nie miało prawa się nie udać :P) i rozwalenie lotniska w Kahror-Pacca (to mi uratowało dupę :P) to najjaśniejsze punkty kampanii.



Porażki:
Quote:

- LOTNICTWO!!!!!!!!!111111jedenjeden Gdybym zamiast panca zrobił zwykły SF a kasę dał na lotnictwo, rządziłbym. Ale 2 samoloty okazały się być za małą ilością jak na mocarstwo wannabe.

- Bitwa o Kahror-Pacca. Powinienem zaczekać na moje wojska z południa jak już rozwaliłem lotnisko. Wtedy mój atak miałby większego kopa. Bitwa o Marawi też mi nie poszła nadmiernie cudownie.

- Zamach w Athos. Koncertowe spierdolenie wszystkiego co robiłem przez poprzednie kilka tur. Na swoją obronę mam tylko że nie spodziewałem się że SPG-9 może być tak śmiercionośne. No i to że polityka zagraniczna nazioli nigdy nie cechowała się subtelnością.

Więcej grzechów nie pamiętam (zaniedbanie lotnictwa starczy za 5 pomniejszych, mam wrażenie), ale jestem pewien że SaS coś znajdzie :P

_________________
Gen. Miguel Richardez
Prezydent Demokratycznej Republiki Sahrani

Nie będzie litości dla wrogów wolności
gg 2745642


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: [GRA] When Diplomacy Fails - Temat Główny
PostPosted: Wed Mar 13, 2013 4:53 pm 
Offline
Gracz
User avatar

Joined: Tue Aug 02, 2011 4:28 pm
Posts: 375
Koion Hellenon podsumowanie końcowe:

Sukcesy:

1. Zamach na własną Ambasadę w Behistun (Devrekani)

2. Zdobycie i utrzymanie najliczniejszego lotnictwa

3. Doprowadzenie Koionu do potęgi militarnej numer dwa w regionie (Zaraz po Altdorfie)

4. Operacja w Molatii, odbicie rodaków z niewoli, pełen sukces.

5. Działanie na dwa fronty, w pewnym momencie pracowałem z obiema stronami konfliktu, tajne układy z Altdofem oraz otwarta współpraca z koalicją anty Altdorfską, niestety zamach w Athos tylko przyśpieszył moje ostateczne opowiedzenie się po jednej ze stron.

6. Zwiększenie przyrostu naturalnego

7. Wonderland, budowałem go całą sesję ale zdążyłem stworzyć największą atrakcję turystyczną w regionie.

8. Zapewniłem Koionowi możliwość produkcji własnych transporterów co chociaż częściowo sprawiło, że byłem niezależny sprzętowo na wypadek embarga lub innych kłopotów handlowych.

9. Doprowadzenie do władzy nacjonalistów.


Porażki:

1. Kwestia budowy elektrowni atomowej, sam pomysł dobry, jednak dalsze sprawy już potoczyły się gorzej.

2. Cały czas uważałem, że Afrenia brała udział w zamachu w Athos, aby to potwierdzić torturowałem żołnierzy Altdorfskich poczym ich zlikwidowałem.

3. Dążenie do wojny z Afrenią, robiłem co mogłem ale nie miałem konkretnych powodów hehe.

4. Utworzenie rządu nacjonalistów opartego na częściowej współpracy z lewicą.


Na ten moment to wszystko.

_________________
Izmahir Aziz - Przywódca Islamskiej Republiki Takistanu


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: [GRA] When Diplomacy Fails - Temat Główny
PostPosted: Wed Mar 13, 2013 5:10 pm 
Offline
User avatar

Joined: Mon May 28, 2012 6:02 pm
Posts: 75
Rep. Maldenów

Porażki :

1) Brak znaczących reform w Armii
2) Brak lotnictwa
3) ogólnie wypadnięcie z rozgrywki

Sukcesy :

1) Budowa centrum technologicznego
2) Ukończenie toru wyścigowego
3) Wybudowanie Muzeum oraz 2 Akademii Wojskowych
4) W ciągu całej Sesji w wyniku działań zbrojnych zginęło tylko 14 obywateli Maldenów
5) Mój rząd NIE współpracował z Altdorfem ...
6) Uniknąłem inwazji USA po jednoznacznym ataku na ich obywateli ... i sprzedaniu zdobycznych informacji CIA do Rosji i Teheranu :D

Do tego mogę tylko napomnieć o długich rozmowach na linii Everon - Moskwa :D

Obym w nowej sesji bardziej się wykazał

_________________
Pablo José Morales - Głowa Kartelu Morales

GG: 114790


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: [GRA] When Diplomacy Fails - Temat Główny
PostPosted: Thu Mar 14, 2013 1:02 pm 
Offline
Gracz
User avatar

Joined: Mon Mar 05, 2012 11:51 pm
Posts: 304
Republika Zekistanu

Faile
Spoiler: show
- Podstawowa Armia Zekistanu - Armia Jednorożców czyli zajebiste Rośki i Twarde i nic poza tym
- Rozwiazanie Incydentu w Karichar (gdybym nie posluchal sie pomyslu Peeguly tylko zaakceptowal oferte Hamerykanow i mial lotnictwo przed ktorym Carlstein sral by po gaciach, jednoczesnie unikajac wojny domowej i zaciesniajac wiezi z partnerami handlowymi) MY WORST DECISION EVER
- Wojna domowa ktora sprawila ze dopiero na kilka tur przed inwazja odzyskalem dawne obroty gospodarki
- Nie przewidzenie zagran Aresa i zbyt slabe parcie na utrzymanie portow Karzegistanskich spowodowalo odciecie mnie od wsparcia
- Brak Doktryn sprawil ze mimo tego ze taktycznie ofensywa Rince'a ssala palke niczym Sasha Grey to wyszkolenie jego wojsk ratowalo mu tylek za prawie kazdym razem
- Fail w blokadzie morskiej Altdorfu przyczynil sie do utraty UAV
- Utrata terytorium kraju


Winy
Spoiler: show
- Ogromne straty Altdorfu w wojnie
- Zekistanscy Specjalsi dali mi wrecz ogromne mozliwosci i skopali tylki najpierw Altdorfu (skutecznosc nalotow na pustyni to ich zasluga) potem czarnuchom z Afrenii
- Naloty na Altdorf
- Incydent w Ursanie pozwolil ewakulowac CALA ocalala Armie Zekistanska
- Polityczne zgnebienie Afrenii
- Stworzenie taniego ale efektywnego lotnictwa (gdyby sie nie spuznilo mogl bym nawet obronic Kahror Pacca)
- Efektywne wykorzystanie lotnictwa
- Produkcja FH-155A czyli najlepszego systemu artyleryjskiego w grze, ktory potem dowiodl swojej skutecznosci
- Centrum Technologiczne, i liczne umowy na jego wykorzystanie (Devrekani, Koion)
- Poludniowy Okrag Przemyslowy, pomysl dobry, relizacja dobra, losowanie chujowe (prawie najnizszy wynik ze skali)
- Wplyw na rozwiazanie sprawy zamachu w Behistun
- Zekistan motorem napedowym edycji (udzial w kazdym evencie poza akcja Koionskich komandosow w Molatii)
- Przebieg szturmu na Ambasade Koionska


Ogolnie nie bylo najgorzej jak na pierwsza sesje ever, jednak jakos szczegolnie zadowolony nie jestem

_________________
Image
Prezydent Prezydent Bator Ollnyte - Republika Afrenii
GG: 37242193


Top
 Profile  
 
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 372 posts ]  Go to page Previous  1 ... 11, 12, 13, 14, 15   


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 1 guest


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Jump to:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group